Facebook rozpoczął próby nowej funkcji o nazwie Downvote. Ma ona postać dodatkowego przycisku umieszczonego w menu rozwijanym przy każdym z komentarzy. Po użyciu tego przycisku istnieje możliwość ukrycia konkretnego komentarza i dodatkowo wyrażenia negatywnego stosunku użytkownika na temat zamieszczonej wypowiedzi.
W dodatkowym zestawie opcji użytkownik określa charakter swoich zarzutów pod adresem wybranego wpisu. Może uznać komentarz za obraźliwy, niezgodny z prawdą lub nie związany z tematem komentowanego postu. Przycisk Downvote pojawia się tylko przy komentarzach zamieszczonych pod treściami posiadającymi status publiczny. Funkcjonowanie nowej opcji zostało zademonstrowane w internecie przez niektórych użytkowników mających do niej dostęp.
W komunikacie Facebook poinformował, że prowadzone obecnie testy są ograniczone jedynie do wybranej grupy użytkowników w USA korzystających z mobilnej wersji Facebooka. Serwis wyjaśnia, że zastosowanie przycisku Downvote będzie każdorazowo notowane przez system, co ma pomóc w walce z hejtem czy szerzeniem się fake newsów na platformie. Na razie nie ma żadnych sprecyzowanych planów globalnego wprowadzenia Downvote.
Facebook zastrzega też wyraźnie, że testowana obecnie opcja nie ma nic wspólnego z przyciskiem Nie lubię. Spekulacje na temat wprowadzenia takiej funkcji pojawiły się jeszcze w 2014 r., ostatecznie okazało się jednak że Facebook zamiast niej zaproponował użytkownikom zestaw przycisków o nazwie Reactions, które są dzisiaj szeroko wykorzystywane na platformie.
W 2017 r. Facebook zanotował 40,65 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 47 proc. wobec roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).
ps
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-przycisk-downvote-glos-na-nie-zamiast-przycisku-nie-lubie