Facebook testuje przycisk „głos na nie” do negatywnej oceny komentarzy. "To nie jest przycisk Nie lubię"

Facebook potwierdził że prowadzi obecnie próby nowej funkcji o nazwie Downvote, która pozwoli użytkownikom na wyrażenie krytycznego stosunku do konkretnych komentarzy zamieszczanych w serwisie. Facebook podkreśla, że testowana opcja nie ma nic wspólnego z przyciskiem Nie lubię i ma dostarczać serwisowi szerszych niż dotąd informacji na temat komentarzy publikowanych na platformie.

Facebook rozpoczął próby nowej funkcji o nazwie Downvote. Ma ona postać dodatkowego przycisku umieszczonego w menu rozwijanym przy każdym z komentarzy. Po użyciu tego przycisku istnieje możliwość ukrycia konkretnego komentarza i dodatkowo wyrażenia negatywnego stosunku użytkownika na temat zamieszczonej wypowiedzi.

W dodatkowym zestawie opcji użytkownik określa charakter swoich zarzutów pod adresem wybranego wpisu. Może uznać komentarz za obraźliwy, niezgodny z prawdą lub nie związany z tematem komentowanego postu. Przycisk Downvote pojawia się tylko przy komentarzach zamieszczonych pod treściami posiadającymi status publiczny. Funkcjonowanie nowej opcji zostało zademonstrowane w internecie przez niektórych użytkowników mających do niej dostęp.

W komunikacie Facebook poinformował, że prowadzone obecnie testy są ograniczone jedynie do wybranej grupy użytkowników w USA korzystających z mobilnej wersji Facebooka. Serwis wyjaśnia, że zastosowanie przycisku Downvote będzie każdorazowo notowane przez system, co ma pomóc w walce z hejtem czy szerzeniem się fake newsów na platformie. Na razie nie ma żadnych sprecyzowanych planów globalnego wprowadzenia Downvote.

Facebook zastrzega też wyraźnie, że testowana obecnie opcja nie ma nic wspólnego z przyciskiem Nie lubię. Spekulacje na temat wprowadzenia takiej funkcji pojawiły się jeszcze w 2014 r., ostatecznie okazało się jednak że Facebook zamiast niej zaproponował użytkownikom zestaw przycisków o nazwie Reactions, które są dzisiaj szeroko wykorzystywane na platformie.

W 2017 r. Facebook zanotował 40,65 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 47 proc. wobec roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).

 

ps