Facebook testuje przycisk do weryfikacji fanpage'y, żeby walczyć z fake newsami

Facebook w ramach prób wprowadził przycisk „i” przy newsach zamieszczanych przez strony w Newsfeedach użytkowników. Dzięki temu mogą oni w łatwy sposób zweryfikować wydawcę treści oraz uzyskać dostęp do dodatkowych publikacji na konkretny temat unikając pułapki fake newsów.

O nowym sposobie na walkę z dezinformacją Facebook poinformował na swojej stronie internetowej zastrzegając, że na razie chodzi o testy prowadzone w ograniczonym gronie użytkowników.

Facebook wyjaśnia, że chodzi o umieszczenie przy newsach i artykułach zamieszczanych w serwisie dodatkowego przycisku „i”. Po kliknięciu na tę ikonę użytkownik zobaczy w pierwszej kolejności informacje na temat wydawcy pochodzące z różnych źródeł w sieci (np. z Wikipedii). Dzięki temu może się szybko zorientować czy ma do czynienia z wiarygodnym i sprawdzonym źródłem.

Kolejnym narzędziem weryfikacji napotkanej publikacji mają być dane dotyczące tego kto ze znajomych użytkownika przeczytał dany materiał i podzielił się nim w serwisie.

Poza tym do dyspozycji internautów będą też zgromadzone pod przyciskiem „i” materiały związane z tematem poruszonym w konkretnej publikacji. Dzięki temu użytkownikowi będzie mógł łatwiej sprawdzić czy ma do czynienia z prawdziwą informacją, czy też z fake newsem.

Facebook nie ujawnia na razie kiedy testowane obecnie rozwiązanie może trafić na stałe do serwisu. Firma zaznacza przy tym, że po szerokim wprowadzeniu nowego przycisku część wydawców i stron może zauważyć spadki zasięgów publikowanych przez siebie treści.

    

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mld.

ps