O planach Facebooka związanych z platformą Watch, na której niedawno zadebiutowały pierwsze oryginalne produkcje od zewnętrznych wydawców i wytwórni poinformował dziennik „The Wall Street Journal” powołując się na własne źródła w szefostwie firmy kierowanej przez Marka Zuckerberga.
Według doniesień Facebook do końca 2018 r. zaplanował na własne treści filmowe budżet w wysokości 1 mld dol.
„WSJ” nie uzyskał z Facebooka komentarza potwierdzającego wspomnianą kwotę. Nieoficjalnie dowiedział się jednak, że choć w grę wchodzi produkcja materiałów transmitowanych w odcinkach, to nie będą to raczej tradycyjne seriale nadawane obecnie przez stacje telewizyjne.
Eksperci przyznają, że choć Facebook dysponuje potężną bazą użytkowników i potencjalnych odbiorców oryginalnych treści na platformie Watch, to będzie mu trudno od razu dorównać konkurentom. Mają na myśli przede wszystkim Netflixa, który zapowiedział już że w 2018 r. wyprodukuje filmy i seriale za 7 mld dol.
Obserwatorzy rynku są też zdania, że chcąc aktywnie włączyć się do gry w obszarze wideo Facebook prędzej czy później będzie musiał postawić na kosztowny, wiodący tytuł z którym będzie kojarzony, taki jak „House of Cards” Netflixa czy nadawany przez HBO kultowy serial „Gra o Tron”.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.
ps
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-wyda-miliard-dolarow-na-ekskluzywne-tresci-wideo