Liczbę 5 mln reklamodawców miesięcznie Facebook podał na stronie internetowej podkreślając, że niemal połowa z nich tworzy swoje reklamy za pomocą urządzeń mobilnych.
Według Facebooka obecnie najbardziej aktywne reklamowo sektory to e-commerce, media i rozrywka oraz sprzedaż detaliczna. Niemal 75 proc. partnerów reklamowych Facebooka pochodzi spoza USA, a kraje z których najszybciej przybywa aktywnych reklamodawców to Indie, Tajlandia, Brazylia, Meksyk oraz Argentyna.
Facebook zaznacza, że z jego oferty reklamowej w coraz większym stopniu korzystają małe i średnie przedsiębiorstwa, które za pomocą reklam w serwisie mogą dotrzeć do dużej liczby odbiorców i potencjalnych klientów. Reklamodawcy mogą korzystać z szerokiej gamy produktów reklamowych, z których wiele jest przystosowanych do wygodnej obsługi za pomocą urządzeń mobilnych.
Podane obecnie przez Facebooka dane oznaczają sukcesywny wzrost liczby partnerów reklamowych. W sierpniu ub.r. na platformie zamieszczały reklamy 4 mln firm miesięcznie, z kolei w marcu tego samego roku było ich o milion mniej.
W ub.r. Facebook zanotował 27,64 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 54 proc. wobec roku 2015 (17,93 mld). Zysk netto wzrósł z 3,69 do 10,22 mld dol. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec grudnia ub.r. wynosiła 1,86 mld.
ps
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-z-5-milionami-reklamodawcow-miesiecznie-najwiekszy-przyrost-w-azji-i-ameryce