Facebook zapowiada funkcję Explore Feed pomagającą w dotarciu do nowych treści

Facebook w ograniczonym zakresie wprowadził do swojej aplikacji mobilnej nową funkcję o nazwie Explore Feed. Pozwala ona na sugerowanie użytkownikom określonych materiałów pochodzących ze stron i od wydawców na podstawie wcześniejszych zachowań w serwisie.

O nowej funkcji poinformował serwis TechCrunch, a Facebook potwierdził jej wprowadzenie, choć na razie jedynie w wersji mobilnej i dla ograniczonej liczby użytkowników.

Opcja Explore Feed ma poszerzać zakres treści widocznych w Aktualnościach na konkretnym koncie. Po jej uruchomieniu (za pomocą ustawień w menu aplikacji) użytkownik ma widzieć sugestie wpisów, artykułów, grafik czy klipów wideo zamieszczanych przez strony oraz wydawców.

Facebook deklaruje, że dzięki Explore Feed można odkryć w aplikacji interesujące dla użytkownika treści, do których mógłby on nie dotrzeć przeglądając jedynie swoje Aktualności na profilu. Firma zapewnia też, że materiały są użytkownikom proponowane na podstawie ich udostępnień, polubień, komentarzy oraz innych zachowań wewnątrz aplikacji.

Według zapowiedzi funkcja Explore Feed wciąż znajduje się w fazie testów, dlatego po aktualizacji aplikacji zobaczą ją jedynie niektórzy użytkownicy. Opcja nie jest też dostępna na razie w wersji desktopowej.

Explore Feed to nie jedyna zmiana związana z News Feedem zapowiedziana ostatnio przez Facebook. W kwietniu br. zaanonsowano nową funkcję Stories, natomiast na początku lipca zmianę algorytmu pomagającą walczyć z fake newsami i clickbaitem.

Przychód Facebooka w I kwartale br.  wyniósł 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.

ps