„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej po trzech kwartałach, tylko „Rzeczpospolita” na plusie

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w pierwszych trzech kwartałach br. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 261 062 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 7,38 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 129 017 egz., notując spadek o 6,80 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,34 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-i-dziennik-baltycki-liderami-w-i-iii-kwartale-sprzedaz-e-wydan-dziennikow ##

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała najbardziej w zestawieniu - o 21,97 proc. i wyniosła 76 459 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,75 proc.

Jedynym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średni wynik poszedł do góry o 0,73 proc. do 8 269 egz. Tytuł ten w rankingu był siódmy.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Michał Kurdupski