„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „Rzeczpospolita” wyprzedziła „Gazetę Prawną”

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w maju br. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Prawna”. Zyskała tylko „Rzeczpospolita” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w maju 2017 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 256 648 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,90 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,80 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 129 795 egz., notując spadek o 4,16 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,36 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 21,58 proc. i wyniosła 75 214 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,71 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-i-echo-dnia-na-czele-e-wydan-dziennikow-w-maju ##

Jedynym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średni wynik poszedł do góry o 5,19 proc. do 8 067 egz. Tytuł ten awansował z miejsca siódmego na szóste.

Z kolei największy spadek, wynoszący 32,07 proc. do 5 971 egz. odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) który wyprzedzony został przez „Rzeczpospolitą”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Michał Kurdupski