„Teleexpress” dzięki emisji w TVP Info przed „Faktami”, ale bez jednej czwartej widzów w TVP1

W styczniu br. liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w czterech głównych stacjach były „Fakty”. Wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności na głównych antenach względem analogicznego okresu rok wcześniej, a zdecydowanie najwięcej straciły „Teleexpress” (971 tys. widzów) i „Wiadomości” (798 tys. osób). Jednak „Teleexpress” dzięki dodatkowej emisji w TVP Info miał wyższą łączną oglądalność od „Faktów”.

„Fakty” TVN w styczniu 2018 roku oglądało średnio 3,24 mln widzów, co zapewniło TVN 21,63 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 5,99 proc. widzów, czyli 206 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,41 mln widzów, co przełożyło się na 22,78 proc. udziału. Było to o 7,15 proc. mniej, niż w styczniu 2017 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-styczen-2018 ##

Na drugie miejsce spadł „Teleexpress” TVP1. Jego oglądalność zmalała najbardziej w zestawieniu - o 25,28 proc. (971 tys. widzów). W styczniu 2018 roku wyniosła ona 2,87 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 23,77 proc. (rok wcześniej było to 31,12 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Teleexpressu” na antenie newsowej stacji w styczniu br. wyniosła 628 tys. osób, a udział - 5,20 proc. Oznacza to, że łącznie program na dwóch antenach miał 3,50 mln widzów (31,12 proc. udziału). Było to i tak o 8,92 proc. mniej, niż „Teleexpress” gromadził rok temu tylko na jednej antenie.

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się o 24,09 proc. (798 tys. osób) do 2,52 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z 20,66 proc. do 16,12 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 3,02 mln widzów, będąc i tak o 8,80 proc. niższą niż rok temu, kiedy „Wiadomości” emitowane były tylko na głównej antenie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-panoramy-i-teleexpressu-ogladaja-osoby-w-wieku-min-60-lat-fakty-i-wydarzenia-z-nieco-mlodsza-widownia ##

Oczko niżej znalazły się  „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,33 mln osób, po spadku o 10,45 proc. (272 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w styczniu br. oglądało 2,53 mln widzów, czyli o 9,35 proc. mniej, niż przed rokiem.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 18,65 proc. do 1,40 mln widzów.

Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego wzrost oglądalności. W styczniu br. „Panorama” na obu antenach miała o 9,53 proc. więcej widzów, niż rok temu, kiedy emitowana była tylko w Dwójce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadki-ogladalnosci-wiadomosci-i-teleexpressu-pomimo-rownoleglej-emisji-w-tvp-info-widzow-zyskala-panorama ##

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to właśnie „Panorama” jako jedyna pochwalić się mogła wzrostem. W tym ujęciu najwięcej straciły „Wydarzenia”, ale co ciekawe, spore spadki odnotowały również „Wiadomości” i „Teleexpress” (mimo że porównujemy dane oglądalności tych serwisów ze stycznia ub.r. tylko z głównej anteny z wynikami ze stycznia br. z dwóch anten).

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w styczniu 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 9,27 proc. do 1,11 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 873 tys. osób (w dół o 15,84 proc.).

Również i w tym ujęciu zdecydowanie największe spadki zanotowały serwisy publicznej Jedynki: „Teleexpress” (31,03 proc.) i „Wiadomości” (29,89 proc.).

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten również i tutaj wszystkie serwisy zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Teleexpress” - było to 19,67 proc.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Michał Kurdupski