„Familiada” zyskała 110 tys. widzów. TVP2 nokautuje konkurencję

Teleturniej „Familiada” w 2017 roku ogląda średnio 1,93 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia audycji wzrosła o 110 tys. osób. TVP2 w czasie jej emisji jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego.

Prowadzony przez Karola Strasburgera „Familiada” na antenie TVP2 oglądać można w weekendy i święta o godz. 14.00. Średnia widownia audycji w okresie od 1 stycznia do 5 listopada br. wyniosła 1,93 mln osób. Przełożyło się to na 20,41 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,80 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,03 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Widownia audycji w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrosła o 110 tys. osób. W okresie od 1 stycznia do 6 listopada 2016 roku „Familiadę” śledziło średnio 1,82 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 19,02 proc., 9,31 proc. i 12,65 proc. udziału.

W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek programu z 26 lutego br., który obejrzało średnio 3,1 mln osób.

Dwójka w czasie emisji audycji jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Drugie miejsce zajmuje Polsat, który ma w tym paśmie 7,21 proc. udziału. Dalej plasują się: TVP1 (5,61 proc.) oraz TVN (5,24 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-kolo-fortuny-tvp2-powrot ##

Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Dwójka wypada najlepiej na tle swoich konkurentów.

Teleturniej „Familiada” emitowany jest na antenie TVP2 od 1994 roku. Program prowadzi Karol Strasburger, a jego producentem jest firma Astro, należąca do Ryszarda Krajewskiego.

Jak już informowaliśmy pod koniec października br., Telewizja Polska podpisała z firmą Astro umowę dotyczącą realizacji kolejnych 90 odcinków „Familiady” w 2019 roku. Teraz producentem teleturnieju będzie TVP, a Astro będzie pełnić funkcję wykonawcy.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Michał Kurdupski