Festiwal reklamowy w Cannes, który startuje już w ten weekend, jest jednym z najważniejszych branżowych konkursów reklamowych. W tym roku w jury zasiada 390 osób z 50 krajów całego świata. Wśród nich są Piotr Jaworowski z Syzygy&Ars Thanea i Patrycja Lukjanow z Saatchi&Saatchi.
Jedyną przedstawicielką z Polski, która podczas tej kilkudniowej imprezy poprowadzi warsztat jest Julia Izmałkowa, która będzie m.in. mówić o psychologii kłamstwa.
1. Channel 4, „We are the Superhumans”
Agencja: 4Creative, Londyn
To prawdopodobnie jedna z najlepszych reklam poruszających problem niepełnosprawności. To kontynuacja filmu „Meet the Superhumans” z 2012 roku.
2. State Street Global Advisors, „Fearless Girl”
Agencja: McCann, Nowy Jork
Świetna, innowacyjna reklama odnosząca się do feminizmu. Na Wall Street pracują nie tylko faceci, można tam spotkać „nieustraszoną dziewczynę”.
3. IKEA, „Cook This Page”
Agencja: Leo Burnett Toronto
Reklama sama w sobie nie zaskakuje kreację. Zaskakujące i niezwykle inspirujące jest natomiast to, co IKEA w niej pokazuje - mega prosty i banalny sposób na rutynę w kuchni.
4. Transport Accident Commission, „Meet Graham”
Agencja: Clemenger BBDO, Melbourne
Najbardziej wizualna reklama, pokazująca jak mogliby wyglądać ludzie, by wytrzymać wypadek samochodowy.
5. Nike, „”Unlimited Stadium”
Agencja: BBH, Singapur
Ta reklama to doświadczalny marketing sportowy w najlepszym wydaniu. Piękny tor w kształcie śladu po bucie, bandy wyłożone ekranami LED, 200-metrowa ścieżka i wirtualni biegacze, którzy zachęcali do ścigania się.
6. Coca-Cola, „Te Line-Up Song”
Agencja: FP7, Kair
Większość Egipcjan nie zna nazwisk zawodników narodowej drużyny piłkarskiej. Coca-Cola znalazła zabawny sposób na to, by je zapamiętano – wypuściła spot, w którym dorośli mężczyźni wyśpiewują rytmiczną piosenkę niczym przedszkolaki.
7. Donate Life, „The World's Biggest Asshole”
Agencja: The Martin Agency
Świetna reklama odnosząca się do przekazywania narządów po śmierci. W roli wiecznego nikczemnika, który był podły przez całe swoje życie i zmarł bardzo młodo - Thomas Jane. Jego śmierć nie poszła jednak na marne – uratował życie innych.
8. Sony PlayStation, „Gravity Cat”
Agencja: Hakuhodo, Tokio
Czterominutowy film, z kotem w roli głównej, który walczy z prawem grawitacji promował w Japonii grę Playstation „Gravity Daze 2”.
9. Amnesty International, „The Refugee Nation”
Agencja: Ogilvy&Mather, Nowy Jork
Bez wątpienia ta reklama musi przyciągnąć uwagę jurorów w Cannes – flaga Refugee Nation w kolorach pomarańczowym i czarnym, powstała w wyniku recyklingu starych kamizelek ratunkowych.
10. Addict Aide, „Like My Addiction”
Agencja: BETC, Paryż
Zaskakująca reklama społeczna odnosząca się do problemu uzależnienia francuskiej młodziezy od alkoholu. Na potrzeby tej kampanii agencja stworzyła fikcyjną postać na Instagramie – Louise Delage. Dziewczyna na każdym zamieszczanym zdjęciu trzyma kieliszek wina, drink albo piwo. W niezwykle krótkim czasie konto na Instagramie zgromadziło ogromną liczbę nastolatek i nastolatków zafascynowanych tą kobietą. W ten sposób Addict Aide chciała zwrócić uwagę na problem nałogu wśród młodzieży.
11. H&M, „Come Together”
Agencja: Adam&eve DDB, Londyn
Piękny film z Adrien'em Brody w roli głównej, przygotowany z okazji świąt Bożego Narodzenia. Pokazuje ludzi, którzy spieszą na święta do bliskich, ale zła pogoda krzyżuje im plany i są skazani na własne towarzystwo.
12. Samsung, „The Ostrich”
Agencja: Leo Burnett Chicago
25 mln wyświetleń filmu pokazującego nieudolne początkowo próby wzniesienia się do lotu olbrzymiego strusia mówi samo za siebie. Ta reklama nie może przejść niezauważona na Cannes Lions.
13. Sandy Hook Promise, „Evan”
Agencja: BBDO Nowy Jork
Niezwykły spot, którego finał zaskoczył zapewne niejednego widza. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to opowieść o szkolnym romansie. A jednak okazuje się, że to wcale nie takie oczywiste. Tym filmem rodziny zabitych w wyniku strzelaniny w szkole chcą zwrócić uwagę zarówno młodzieży, jak i dorosłych na to, by uważnie odczytywali pewne sygnały czy znaki, które niejednokrotnie mogą być zapowiedzią tragicznych zdarzeń.
14. Nike, „Time is Precious”
Agencja: Wieden+Kennedy, Portland
Perfekcyjnie i świetnie przygotowana kampania, która odrywa od telewizora czy komputera, i zachęca do biegania.
15. Getorade, „Serena Williams, Match Point”
Agencja: TBWA/Chiat Day, Los Angeles
Blisko dwuminutowy film prezentuje aplikację na Snapchat, zawierającą grę wideo z 22 poziomami. Na każdym z nich gracze próbują zdobyć punkt meczowy. Projekt ten przyciągnął niezwykłe zaangażowanie użytkowników, średnio trzy minuty na jednego gracza, co w przypadka Snapchata jest nie lada osiągnięciem.
16. Old Spice, „Smell Em Who's Boss”
Agencja: Wieden+Kennedy Portland
Old Spice zawsze zaskakiwał swoimi reklamami, tak jest i tym razem. Aktorzy Thomas Beaudoin i Alberto Cardenas w znakomitych rolach, w scenie z rozmowy rekrutacyjnej.
17. Geico, „Condensed Ads”
Agencja: The Martin Agency
Ta reklama Geico jest jedną z najczęściej oglądanych od czasu spotu „Unskippable”, który zdobył w 2015 roku Grand Prix w kategorii Film. Obecna reklama równie świetna jak ta już nagrodzona.
18. Mexico Tourism, „Tequila Cloud”
Agencja: Lapiz, Chicago
Świetny film zachęcający Niemców do spędzania urlopu lub wycieczki do Meksyku. Próbuje ich do tego nakłonić padająca z chmury, zamiast deszczu, tequila.
19. Spanish Lottery, „December 21st”
Agencja: Leo Burnett, Madryt
Emerytowana nauczycielka Carmina błędnie uważa, że wygrała dużą sumę pieniędzy na dzień przed tym, jak to się stanie. Piękna, wzruszająca i nostalgiczna opowieść o miłości, przyjaźni, rodzinie.
20. Apple, „Stroll”
TBWA/Media Arts Lab
Lil Buck idzie ulicą i w pewnej chwili, nagle odrywa się od ziemi. To za sprawą bezprzewodowych słuchawek AirPod firmy Apple, dzięki którym tancerz staje się nieograniczony w każdym wymiarze.
21. John Lewis, „Buster the Boxer”
Agencja: Adam&eve DDB, Londyn
John Lewis zawsze robi świetne, bożonarodzeniowe kampanie. Tym razem też nie zawiódł. Spoty tej firmy zawsze są urocze i ogląda się je z dużym zaciekawieniem.
22. Tourism Ireland, „Doors of Thrones”
Agencja: Publicis Worldwide, Londyn
W styczniu ub.r. wielowiekowa aleja buków w Irlandii Północnej, gdzie kręcono serial HBO „Gra o tron” została zniszczona przez burzę. W ciągu 10 tygodni agencja Publicis wspólnie z Tourism Irlandia wykorzystali zniszczone drzewa do wykonania 10 drzwi, z których każde przedstawiają jeden odcinek 6. sezonu tego serialu.
23. Kenzo, „Mu mutant brain”
Agencja: Framework, Londyn
Ten spot przełamuje stereotypy wcześniejszych reklam perfum. Zamiast stonowanych klimatów na ekranie pojawia się dziewczyna, która tańczy jak szalona do niezwykle dynamicznej muzyki.
24. Samsung, „Pocket Patrol”
Agencja: Leo Burnett, Sydney
Agencja Leo Burnett wspólnie z Samsungiem i firmą Surf Life Saving Australia stworzyła aplikację AR, która pomaga zwiększyć świadomość zagrożeń na australijskich plażach. Umożliwia ona użytkownikom wizualizację takich zagrożeń, jak np. zanurzanie, zgarnianie przez wodę, zanurzone skały, płytkie piaski.
25. Burger King, „Burning Stores”
Agencja: David, Miami
W tej kampanii Burger King wykorzystał zdjęcia swoich płonących restauracji. Miał to być uboczny efekt prawdziwego grillowanego mięsa.
bg
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/faworyci-cannes-lions-2017-ikea-burger-king-coca-cola-samsung-old-spice