Relaunch miesięcznika „Focus Historia”. „Skupiamy się na faktach, nie emocjach”

Magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda) od październikowego numeru zmienił layout. Układ graficzny zyskuje na wyrazistości i przejrzystości, zmienia się także nawigacja. Niezmienne pozostają działy pisma.

Celem nadrzędnym relaunchu było uzyskanie większej nowoczesności i elegancji. - Po dziesięciu latach na rynku i rozmowach z naszymi czytelnikami zdecydowaliśmy, że czas na zmiany. Postawiliśmy na uproszczenie i unowocześnienie szaty graficznej. W tym samym duchu odświeżyliśmy również winietę. Chcieliśmy, aby łączyła wartości reprezentowane przez „Focusa Historia" z nowoczesnością całej grupy Focus - informuje Michał Janicki, zastępca dyrektora artystycznego grupy Focus i autor nowego layoutu.

Agnieszka Ucińska, redaktor prowadząca magazynu, podkreśla, że projektując nową szatę graficzną tytułu zwracano uwagę na to, aby zachować tożsamość tytułu. - Ona się nie zmienia. Skupiamy się na faktach, nie na emocjach i poruszamy najpoważniejsze tematy z dziejów Polski i świata w sposób atrakcyjny dla czytelnika - mówi.

Październikowy „Focus Historia” opisuje genezę rywalizacji Chin ze Stanami Zjednoczonymi, podróż antycznych żeglarzy a także wkład polskich naukowców w zakończenie II wojny światowej.

Miesięcznik liczy 92 strony, kosztuje 10,99 zł.

Według danych ZKDP w styczniu br. sprzedaż ogółem magazynu „Focus Historia” wyniosła 21 149 egz., po wzroście w skali roku o 2,93 proc.

jk