„Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży w październiku, tylko „Sport” na plusie

W październiku br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Echa Dnia”. Zyskał tylko „Sport” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w październiku 2017 roku wyniosła 31 633 egz., czyli o 10,07 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,45 proc. do 29 017 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w październiku 2017 roku wyniosła 23 552 egz., po spadku o 7,84 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-gazet-codziennych-pazdziernik-2017-dane-zkdp ##

Jedynym wzrostem - o 0,88 proc. do 5 367 egz. - pochwalić się mógł „Sport” (Whizz). Dziennik ten w zestawieniu awansował z 21. na 20. lokatę.

Najwięcej straciło natomiast „Echa Dnia” (Polska Press Grupa), które w rankingu spadło z lokaty 9. na 11. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 20,25 proc. i ostatecznie wyniósł 13 012 egz.

W październiku br. w porównaniu do września br. największym wzrostem wśród dzienników regionalnych pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa) - było to 6,56 proc.

Na czele spadków znalazły się tutaj tytuł „Super Nowości” (Wydawnictwo Prasowe Super Nowości), który stracił 9,93 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski