„Gazeta Wyborcza” drożeje, zmienia dodatki i odświeża „Magazyn Świąteczny”. Będą nowi autorzy

„Gazeta Wyborcza” (Agora) od stycznia 2018 roku zmienia część wydań. Odświeżone zostaną dwa dodatki, „Mój biznes” przesunięty będzie z poniedziałku na wtorek, a „Gazeta Świąteczna” zyska nowe działy. Dodatkowo, zmienią się ceny wydań dziennika w niektóre dni tygodnia.

Wydawany dotychczas w poniedziałki tygodnik „Mój biznes"  - poświęcony firmom, przedsiębiorczości i innowacjom w gospodarce - od stycznia będzie ukazywać się we wtorki.

- W poniedziałki mamy już dwa dodatki o ugruntowanej pozycji, czyli magazyn reporterów „Duży Format" oraz „Ale Historię". Tego dnia czytelnicy otrzymują więc aż cztery „grzbiety" w ramach dziennika, a z wydaniem lokalnym - pięć. Uznaliśmy, że treści „Mojego biznesu" są dziś na tyle atrakcyjne, że warto je lepiej wyeksponować, czyniąc z niego jedyny dodatek wydawany we wtorek - wyjaśnia Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej".

„Ale Historia” w nowym kształcie

Większą objętość będzie mieć poniedziałkowa „Ale Historia" - w związku z rocznicą stulecia odzyskania niepodległości redakcja „Gazety Wyborczej" postanowiła powiększyć tygodnik w 2018 roku z 8 do 12 stron. Na łamach „Ale Historii" znajdą się teksty nowych oraz stałych autorów, quizy, a w ciągu roku także konkurs dla czytelników związany z wielką rocznicą. Wśród publikujących na łamach „Ale Historii" zadebiutują profesor Tomasz Nałęcz oraz Anna Machcewicz - historyczka i dziennikarka, badaczka dziejów najnowszych Polski, związana z Muzeum Historii Polski i Europejskim Centrum Solidarności.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-dzialke-przy-swojej-warszawskiej-siedzibie-sprzeda-na-poczatku-2018-roku ##

Odnowiony „Magazyn Świąteczny”

Od stycznia 2018 roku zmieni się także zawartość sobotniego wydania „Gazety Wyborczej". Stałą częścią ukazującego się tego dnia „Magazynu Świątecznego" będzie osobna, ośmiostronicowa sekcja, złożona z tekstów dziennika „Wall Street Journal". Od października 2017 r., tłumaczone na język polski pojedyncze artykuły z amerykańskiej gazety, głównie poświęcone gospodarce, nauce, nowym technologiom i wydarzeniom na świecie, ukazywały się w codziennych wydaniach „Gazety Wyborczej". Były one także dostępne dla prenumeratorów, którzy wykupili dostęp premium do serwisu Wyborcza.pl.

- Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z "Wall Street Journal", wydaliśmy na start właśnie taki ośmiostronicowy, specjalny dodatek. Odbiór czytelniczy i sprzedaż tego wydania były tak dobre, że postanowiliśmy na stałe wprowadzić taki model prezentowania polskiemu czytelnikowi najlepszych treści z "WSJ" - wyjaśnia Wójcik.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-zamyka-epic-makers-koniec-youtube ##

Nowe działy: Technologie i „Wyborcza to WY”

Od 2018 roku w „Gazecie Wyborczej" pojawi się także na stałe dział Technologie, którego teksty tworzy zespół Wyborcza Tech. W pierwszym kwartale nadchodzącego roku „Gazeta Wyborcza" wprowadzi też na łamy stałą sekcję „Wyborcza to WY", nawiązującą do hasła kampanii promocyjnej dziennika z jesieni 2017 r., którą zainspirowały obywatelskie protesty przeciwko łamaniu praworządności i konstytucji. „Wyborcza to WY” ma także pełnić funkcję forum obywatelskiego na łamach gazety.

Stałe miejsce w dzienniku znajdzie również tematyka związana z przemianami demograficznymi i ich konsekwencjami dla ekonomii, stylu życia Polaków i ich oczekiwań wobec przyszłości. - W zmianach redakcyjnych, które zaplanowaliśmy na przyszły rok, najważniejszy jest dla nas harmonijny rozwój zarówno wydania prasowego, jak i internetowego „Gazety Wyborczej". Treści, którymi chcemy wzbogacać „Gazetę Wyborczą" w 2018, wychodzą naprzeciw obecnym trendom, ale przede wszystkim oczekiwaniom naszych czytelników - podsumowuje Jerzy Wójcik.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-zwolnila-kilkanascie-osob-z-dzialu-wideo-gazeta-pl ##

Zmiana ceny „Gazety Wyborczej”

Od nowego roku zmieniają się także ceny niektórych wydań dziennika. Wydanie poniedziałkowe z „Dużym Formatem" i powiększoną „Ale Historią" będzie kosztowało 4,49 zł (obecnie: 3,99 zł). Wtorkowy numer „Gazety Wyborczej" z „Moim biznesem" będzie dostępny w cenie 2,99 zł (dotychczas: 2,90 zł), a sobotnie wydanie „Gazety Wyborczej" z „Magazynem Świątecznym", dodatkiem „Wall Street Journal" i „Wysokimi Obcasami" - 4,99 zł (teraz: 4,29 zł kraju i 4,49 zł w Warszawie). W pozostałe dni cena „Gazety Wyborczej" pozostaje bez zmian (środa i czwartek - 2,99 zł, piątek - 3,99 zł.).

Ostatnia podwyżka cen wprowadzona została w październiku ub. roku, wraz ze zmianą i przenosinami niektórych dodatków.

Według badania ZKDP w październiku br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 102 127 egz.

jk