„Gazeta Wyborcza” z tekstami z „Wall Street Journal” i płatną ofertą dostępu do WSJ.com

„Gazeta Wyborcza” (Agora) rozpoczęła współpracę z „The Wall Street Journal”, w ramach której będzie publikowała w swoich wydaniach i serwisie internetowym tłumaczenia artykułów z amerykańskiego dziennika. Oferowany też będzie wspólny dostęp do wszystkich treści z Wyborcza.pl i WSJ.com.

W ramach współpracy teksty z „The Wall Street Journal” (tłumaczone na polski) od najbliższego poniedziałku będą publikowane codziennie w „Gazecie Wyborczej” (na jednej stronie oznaczonej logo amerykańskiego dziennika) i w serwisie Wyborcza.pl (w osobnej sekcji). Będą to artykuły dotyczące różnych dziedzin: globalnej polityki, ekonomii, kultury i nowych technologii.

- „Gazeta Wyborcza” chce pokazywać czytelnikom świat z wielu stron – w tym celu nawiązuje partnerstwa z renomowanymi mediami. Po francusko-niemieckiej telewizji Arte, niemieckiej telewizji RBB, europejskim portalu Euractiv i firmie Google rozpoczynamy współpracę z jednym z najlepszych - z dziennikiem „The Wall Street Journal”. ”The Wall Street Journal” to metr z Sevres kompetentnego dziennikarstwa; zna go każdy, kogo głębiej interesują i dla kogo są istotne przemiany światowej gospodarki, technologii, nauki, polityki i kultury - komentują Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i Jerzy B. Wójcik, wydawca „GW”.

Z okazji rozpoczęcia tej współpracy w sobotnio-niedzielnym wydaniu „Gazety Wyborczej” znajdzie się 12-stronicowy dodatek z tekstami z „The Wall Street Journal”, m.in. o kolejnych krokach Elona Muska w wyścigu z NASA na Marsa. biznesowym obliczu oscarowego aktora i gwiazdy rocka Jareda Leto, o szczodrości i walce z ubóstwem i chorobami na świecie (ten tekst napisali Bill i Melinda Gatesowie) oraz o jedynym miejscu na świecie, w którym odbyło się udokumentowane spotkanie Beatlesów z Rolling Stonesami.

Wspiera to kampania reklamowa obejmująca autopromocję, a także telewizję (m.in. Polsat, TVN, TVN24) i Radio TOK FM oraz internet (m.in. social media).

Wspólna płatna oferta Wyborcza.pl i WSJ.com

Ponadto od soboty polscy internauci będą mogli wykupić wspólnie pełny dostęp do serwisów Wyborcza.pl i WSJ.com. Do końca października pakiet na miesiąc będzie kosztował 29 zł (potem 69 zł), a na rok - 599 zł (potem 699 zł).

- Dzięki temu partnerstwu odbiorcy „Gazety Wyborczej” będą mieć dostęp do wybitnego światowego dziennikarstwa i analiz „The Wall Street Journal”, a my będziemy mogli docierać ze swoimi treściami do polskich czytelników - komentuje Jonathan Wright, global managing director firmy Dow Jones.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/the-wall-street-journal-przez-rok-zyskal-ponad-300-tys-subskrybentow ##

„Gazeta Wyborcza” na początku 2014 roku wprowadziła ofertę płatnego dostępu do jej serwisów internetowych (obejmującą też wydania cyfrowej i aplikację mobilną). Na koniec ub.r. z oferty korzystało prawie 100 tys. użytkowników, na koniec br. ma być ich 110 tys.

Według danych ZKDP w sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „GW” wynosiła 101 828 egz. Z kolei serwis Wyborcza.pl w marcu br. zanotował 5,93 mln realnych użytkowników i 66 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

tw