Gazetka najbardziej zachęca do wizyty w sklepie, obniżka ceny najatrakcyjniejszą promocją

Gazetka promocyjna to najpopularniejszy mechanizm zachęcający konsumentów do wizyty w sklepie. Za najbardziej atrakcyjny rodzaj promocji uznajemy obniżkę ceny - wynika z badania Open Research.

74 proc. badanych wskazało na gazetkę promocyjną jako mechanizm, który zachęcił ich do wizyty w sklepie. Na kolejnych pozycjach w rankingu, z dużo niższym odsetkiem wskazań, znalazły się reklamy w telewizji i internecie.

Natomiast najmniej skuteczne w kontekście zaangażowania konsumentów są media społecznościowe.


Mężczyźni częściej niż kobiety przy wyborze sklepu kierują się gazetką promocyjną.


64 proc. respondentów stwierdziło, że najbardziej atrakcyjnym rodzajem promocji jest obniżka ceny pojedynczego produktu. Ponadto konsumentów bardziej interesuje promocja dającą im natychmiastową korzyść (rabat, bon, dodatkowa ilość produktu) niż np. udział w konkursie, gdzie korzyść jest odroczona lub może nie być w ogóle uzyskana.


Kobiety lubią prezenty w odniesieniu do promocji. Chętniej wybiorą produkt, który ma więcej produktu w tej samej cenie, czy też jakiś gadżet. Częściej też zbierają punkty oraz posiadają karty lojalnościowe.

Badanie zostało przeprowadzone przez Open Research w maju 2014 r. metodą CAWI na reprezentatywnej ogólnopolskiej grupie N=800.

km