Gazety codzienne z coraz niższą sprzedażą kioskową. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół (dane za listopad)

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w listopadzie ub.r. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w listopadzie 2017 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 250 055 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,83 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,80 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 121 693 egz., notując spadek o 7,32 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,35 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-i-echo-dnia-liderami-w-listopadzie-dane-sprzedazy-e-wydan-dziennikow ##

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 20,64 proc. i wyniosła 68 951 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,94 proc.

Największy spadek odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż kioskowa zmniejszyła się o 23,10 proc. do 5 991 egz. Tytuł ten spadł z miejsca szóstego na siódme.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

 

Michał Kurdupski