Allegro, Cyfrowy Polsat i OLX z dużymi wzrostami, w dół Grupa Gazeta.pl, Ceneo.pl i Cda.pl (dane Gemius/PBI z marca)

W marcu duże wzrosty liczby użytkowników w skali miesiąca osiągnęły Allegro.pl i OLX, natomiast spadki zanotowały m.in. strony Grupy Gazeta.pl, Ceneo.pl, Filmweb.pl i Cda.pl. Grupa Onet-RASP tak samo jak w poprzednich miesiącach miała nieco więcej użytkowników i mniej odsłon niż Grupa Wirtualna Polska.

Liczba internautów w Polsce w marcu 2017 roku wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (używane w domu oraz w pracy) - 23,9 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 20,6 mln.

Strony i aplikacje Grupy Google w minionym miesiącu odwiedziło 26,58 mln realny użytkowników (czyli 96 proc. wszystkich polskich internautów), o 238,7 tys. więcej niż w lutym. Wykonali oni 8,62 mld odsłon - wynika z badania Gemius/PBI.

Grupa Google zanotowała więcej odsłon niż łącznie Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska. Strony i aplikacje Grupy Onet-RASP miały 21,48 mln użytkowników (o 337 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 2,99 mld odsłon, a witryny i aplikacje Grupy WP - 21,14 mln użytkowników (po wzroście o 266,5 tys. w skali miesiąca) i 3,18 mld odsłon.

W skali miesiąca duże wzrosty liczby użytkowników zanotowały Grupa OLX (o 1,15 mln do 16,79 mln), Grupa Allegro (o 710,2 tys. do 16,34 mln), Grupa Polska Press (o 894,1 tys. do 15,63 mln), Grupa Cyfrowy Polsat (o 1,03 mln do 10,99 mln) oraz Grupa Microsoft-MSN (o 833,1 tys. do 8,03 mln).

Z drugiej strony Grupy Gazeta.pl straciła 224,9 tys. użytkowników, Grupa Ceneo.pl - 559,4 tys., Filmweb.pl - 415,5 tys., a Cda.pl - 726,3 tys.

Google.pl odwiedziło 26,18 mln realnych użytkowników, wykonując 7,61 mld odsłon, a Google.com miało 18,97 mln użytkowników i 868,7 mln odsłon.

Facebook mając o kilkanaście proc. więcej użytkowników od YouTube’a (22,85 mln wobec 20,02 mln) zanotował prawie pięć razy więcej odsłon (5,95 mld wobec 1,23 mld).

Allegro.pl zyskało w skali miesiąca 715,9 tys. użytkowników, OLX.pl - 935,9 tys., a otoMoto.pl - 607,7 tys.

Na komputerach zdecydowanym liderem jest Grupa Google, która w zeszłym miesiącu miała ponad 4 mln użytkowników więcej od Facebooka (23,09 mln wobec 18,79 mln) i ponad dwa razy więcej odsłon (5,86 mld wobec 2,27 mld).

Grupa Gazeta.pl straciła w skali miesiąca 723,1 tys. użytkowników i została wyprzedzona przez Grupę Allegro.pl, która zyskała ich 508,4 tys.


Wśród domen po ponad 500 tys. użytkowników z miesiąca na miesiąc zyskały Allegro.pl i OLX.pl, natomiast Cda.pl zanotowało spadek o 431,2 tys.

W internecie mobilnym Grupa Onet-RASP ma więcej użytkowników od Facebooka (w marcu: 14,27 mln wobec 13,78 mln), ale prawie trzy razy mniej odsłon (1,29 mld wobec 3,68 mld).

Grupa OLX zanotowała w skali miesiąca wzrost o 1,01 mln użytkowników, a Grupa Polska Press - o 901 tys.

Google.com na smartfonach i tabletach zyskało z miesiąca na miesiąc 963,2 tys. użytkowników, dzięki czemu wyprzedziło Onet.pl, który osiągnął wzrost o 176,6 tys.

Z aplikacji mobilnej Google korzystało w marcu 15,21 mln realnych użytkowników, o 806,5 tys. więcej niż w lutym. Jeszcze większe wzrosty liczby użytkowników osiągnęły aplikacje Mapy (o 821,4 tys.) i OLX.pl (o 871 tys.).

Z kolei aplikacja Facebooka straciła w skali miesiąca 136,6 tys. użytkowników, WhatsApp Messenger - 671,7 tys., a Muzyka Google Play - 348 tys.


tw