GG Network zamyka Blip.pl. "Jest niszowy, wymaga inwestycji i ma silną konkurencję"

Serwis mikroblogowy Blip.pl będzie działał jeszcze tylko przez dwa miesiące. GG Network jego zamknięcie uzasadnia tym, że pozostał witryną niszową, ma bardzo silnych konkurentów globalnych oraz wymaga dużych nakładów inwestycyjnych.

W poniedziałek na stronie głównej Blip.pl pojawił się komunikat dla użytkowników: „Z dniem 31 sierpnia 2013 r. Blip.pl zostanie zamknięty. Po zalogowaniu się zachęcamy do migracji Waszych kont do Mikroblogów na Wykop.pl”. - Dzisiaj wyłączyliśmy możliwość zakładania kont i umieszczania postów poprzez zewnętrzne źródła, serwisy. Nadal istnieje możliwość umieszczania wpisów na Blip.pl - uzupełnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jarosław Rybus, rzecznik GG Network. - Obecni, dotychczasowi użytkownicy Blipa, będą mogli dokonać łatwej migracji swoich kont do serwisu Wykop.pl, z zachowaniem dotychczasowych wpisów i nazwy użytkownika, jeśli tylko będzie ona wolna. Migracja jest oczywiście dobrowolna - dodaje.

Przypomnijmy, że właścicielem Wykop.pl od jesieni ub.r. jest Grupa Allegro, która w maju br. formalnie przejęła kontrolę nad GG Network (obie firmy należą do funduszu Naspers).

Jarosław Rybus wyjaśnia GG Network z kilku powodów. - Po pierwsze, mikroblogi w Polsce nie stały się masową usługą, a sam Blip jest serwisem niszowym. Po drugie, Blip zmaga się z bardzo silną międzynarodową konkurencją. Po trzecie, aby dalej prowadzić ten serwis konieczna byłaby decyzja o poważnych nakładach inwestycyjnych. Po czwarte, do dzisiaj nie pojawił się efektywny model biznesowy dla tego typu usług - wylicza Rybus. - Każdy z tych problemów samoistnie jest możliwy do rozwiązania. Ich kombinacja jest przyczyną decyzji o nie kontynuowaniu prowadzenia usługi Blip. Koncentrujemy się na rozwijaniu naszej kluczowej usługi - GG - dodaje.

W styczniu br. Blip.pl odwiedziło 123 tys. użytkowników, w lutym - 87 tys., a w marcu i kwietniu tak niewielu, że nie zostało to określone w badaniu Megapanel PBI/Gemius (zobacz jego szczegółowe wyniki z kwietnia). Tymczasem w styczniu ub.r. serwis zanotował 238 tys. real users.

Dla porównania, w kwietniu br. Twitter miał 2,25 mln real users, a Pinger.pl (należący do Grupy o2) - 1,06 mln. Zwłaszcza ten pierwszy serwis zanotował w ostatnim roku duży wzrost popularności (w kwietniu ub.r. miał 1,26 mln real users), co na Wirtualnemedia.pl analizowaliśmy już przed kilkoma miesiącami (przeczytaj ten tekst).

tw