Podczas tegorocznej, 24 edycji festiwalu reklamowego Golden Drum przyznano 14 Grand Prix, 17 złotych i 45 srebrnych nagród.
Tytułem Golden Net Award nagrodzono sieć reklamową McCann Worldgroup jako tę, która na festiwalu odniosła największy sukces – łącznie zdobyła 141 punktów. Nagroda Golden Rose Award trafiła do agencji McCann Worldgroup Italy, która zebrała 67 punktów podczas Festiwalu.
Agencja Voskhod z Rosji otrzymała tytuł Golden Dragon, czyli niezależnej agencji roku (52 pkt.). Firma Vodafone została uhonorowana tytułem Brand Grand Prix Award (55 pkt.).
Przyznano też nagrody specjalne tegorocznego festiwalu Golden Drum. Agencji New Moment New Ideas Company za kampanię „One Book For Peace” - nagrodę Golden Drum Adriatic Award. Z kolei agencje Grey Słowenia (kampania „The Bedtime Storytellers”) i McCann Beograd (kampania „democrARtisation”) otrzymały statuetki Silver Drum Adriatic Award. Zaś agencja Bruketa&Zinić&Grey” odebrała nagrodę Bronze Drum Adriatic Award za kampanię „Hope”.
Golden Watch trafił w tym roku do Alessandro Sabini, executive creative directora agencji McCann Worldgroup Italy za kampanię „Responsibly the beer”.
Zwycięzcami Young Drummers Competitions zostali: Michał Orlikowski i Bartosz Chlebowicz za projekt „See The Full Picture” (1. miejsce), Damian Kitowski i Michał Oleksów za „Culture Overworld” (2. miejsce) oraz Kaja Dobrzańska i Adriana Hochmańska za „Hard to pronounce. Easy to love”.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/golden-drum-2017-dwa-grand-prix-dla-fcb-warsaw-jedno-dla-grey-group-poland ##
Poniżej prezentujemy wszystkie projekty, za które przyznano Grand Prix i Golden Drum
Grand Prix:
„Jackie” / Heineken
Publicis Italy
kategoria: Drinks
Humanitarian Invasion/Newsweek
Y&R Praga
Kategoria: Media
Victory Resignation/Newsweek
Y&R Praga
kategoria: Media
Car Curling/Smartpolis Insurance
Voskhod
kategoria: Financial&Business services
Smart Bell/ AXA Polska
FCB Warszawa
kategoria: Financial&Business services
Signed by ness/A. Darbo AG
Demner, Merlicek&Bergmann, Signed by bees,
Kategoria: Product design
Responsibly the beer/Ubrew
McCann Worldgroup Italy
The Bedtime Storytellers/A1 Slovenija
Grey Słowenia
The lickhiker's guide to inner strength / Valio Oy
Hasan&Partners,
Kategoria: Films&tv shows
Car Curling/ Smartpolis Insurance
Voskhod,
kategoria: Brand/product/service promotion events
Dear Mr. President/ Jamnica
Imago Ogilvy
kategoria: Social commercial communication
Responsibly the beer/Ubrew
McCann Worldgroup Italy
kategoria: Best media strategy
Live. From a Different World / Vodafone Rumunia
McCann Worldgroup Rumunia
Smart Bell/ Axa Polska
FCB Warszawa
Złote Golden Drum:
Share it to stop it / Hungarian Interchurch AId,
ACG Advertising Agency
Kategoria: Film/ social&charity
Whale / Vodafone Turcja
Y&R Team Red Istambuł
Kategoria: Press/communication products&services,
Jump/ Vodafone Turcja
Y&R Team Red Istambuł
Kategoria: Press/communication products&services,
Meteor/ Vodafone Turcja
Y&R Team Red Istambuł, Vodafone Turcja, Istambuł
Kategoria: Press/communication products&services,
Whale/Vodafone Turcja
Y&R Team Red Istambuł, Vodafone Turcja, Istambuł
Kategoria: OOH/Communication products&services
Jump / Vodafone Turcja
Y&R Team Red Istambuł, Vodafone Turcja, Istambuł
Kategoria: OOH/Communication products&services
Meteor/Vodafone Turcja
Y&R Team Red Istambuł, Vodafone Turcja, Istambuł
Kategoria: OOH/Communication products&services
Stop Your Washing Machine/Samsung Izrael
Leo Burnett Izrael
Kategoria: Radio/Furnishings&electronic equipment
The Invisibles/Fundacja Kapucyńska
Walk
Kategoria: Direct/Publications,
One Book For Peace /Inter religious Council Bośnia i Hercegowina
New Moment New Ideas Company
Kategoria: Design/Product Design
The Bedtime Storytellers/A1 Slovenija
Grey Słowenia
Kategoria: Digital/Websitesµsites
Ladoshki / Sherbank Rosja
BBDO Rosja
Kategoria: Digital/Interactive Tools and other digital solutions,
Digital Korobkas/Nike Rosja
Gocream
Kategoria: Digital/Interactive Tools and other digital solutions,
democrARtisation/Museum of Contemporary
McCann Belgrad
Kategoria: Mobile
Sherbank. Neighborhoods/ Sherbank
Good
Kategoria: Activation programme
Car Curling/Smartpolis Insurance
Voskhod,
Kategoria: Branded Content7Entertainment, Live experience,
Sherbank Go/ Sherbank
Good
Kategoria: Marketing PR
Responsibly the beer /Ubrew
McCann Worldgroup Włochy
Kategoria: Public Relations, Unconventional communication,
The Digital Iron Curtain / O2 Słowacja
Triad Advertising/Bratysława
Kategoria: Media, Best use of media
The biggest christmas choir / Caritas
Grey Poland
Kategoria: Capture (use) of spirit,
Kone-Machine conversations / Kone Oyj
Hasan&Partners
Kategoria: Innovative
bg
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/golden-drum-2017-wynik-triumf-mccann-worldgroup-voskhod-i-vodafone-wszystkie-kampanie-z-grand-prix-i-zlotem