Google wprowadza w AdSense automatyczne reklamy oparte na sztucznej inteligencji

Koncern Google udostępnił na platformie AdSense nowy format reklam o nazwie Auto Ads. Chodzi o system, który dzięki sztucznej inteligencji w sposób automatyczny umieszcza na stronach reklamy dobrane najlepiej do charakteru konkretnej witryny zależnie od jej treści i potencjalnych odbiorców.

Informując o wprowadzeniu do oferty Auto Ads Google ujawnił, że system automatycznych reklam był testowany przez firmę od wiosny 2017 r. przy udziale wybranych partnerów. Jak podaje Google w wyniku zastosowania Auto Ads przychody wydawców biorących udział w próbach wzrosły o 10 do 15 proc.

Auto Ads ma być rozwiązaniem ułatwiającym wydawcom pracę związaną z zamieszczaniem na ich stronach reklam pochodzących z AdSense. Według Google system oparty na sztucznej inteligencji w automatyczny sposób dobiera reklamy do charakteru i treści witryny, a także do zainteresowań potencjalnych odbiorców treści.

Google podkreśla, że w Auto Ads bez udziału człowieka reklamy są zamieszczane w najbardziej odpowiednich miejscach na stronie, system decyduje też o częstotliwości pojawiania się konkretnych reklam.

Według Google opcja Auto Ads będzie się stopniowo pojawiać dla wszystkich użytkowników platformy AdSense, a skorzystanie z tego rozwiązania ma być proste i szybkie. Według zapowiedzi sztuczna inteligencja sterująca Auto Ads będzie się stopniowo uczyć funkcjonowania na konkretnej stronie, dzięki czemu przekaz reklamowy ma być z czasem coraz bardziej efektywny.

W IV kwartale ub.r. Google zanotował przychód w wysokości 31,91 miliarda dolarów, a zysk operacyjny osiągnął 8,76 miliarda dolarów.

 

ps