Strony Google z 9,2 mld odsłon, Grupa Onet-RASP przed Wirtualną Polską (badanie Gemius/PBI ze stycznia 2017 r.)

Zdecydowanie najpopularniejszym wydawcą internetowym w Polsce jest niezmiennie Google, wyprzedzający Facebooka. W skali miesiąca Grupa Onet-RASP utrzymała przewagę nad Grupą Wirtualna Polska w liczbie użytkowników i zmniejszyła stratę w liczbie odsłon.

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 26,32 mln realnych użytkowników, czyli 96,2 proc. wszystkich polskich internautów, którzy wykonali tam 9,21 mln odsłon. Grupa Google wyprzedza Facebooka o 3,58 mln realnych użytkowników i 3,55 mld odsłon.

Poziom 20 mln użytkowników przekroczyły jeszcze Grupa Onet-RASP (21,38 mln), Grupa Wirtualna Polska (21,15 mln) i YouTube (20,34 mln), a poziom 3 mld odsłon - Grupa Onet-RASP (3,25 mld) i Grupa WP (3,27 mld).

Grupa Onet-RASP utrzymuje przewagę nad Grupą WP w liczbie użytkowników - w minionym miesiącu różnica wynosiła 228,7 tys. Ponadto zmniejszyła stratę do bezpośredniego konkurenta w liczbie odsłon - w grudniu ub.r. wynosiła ona 350 mln, a w styczniu br. - 20,6 mln. Grupa WP w listopadzie ub.r. zaczęła wprowadzać w swoich serwisach mobilnych jednoodsłonowe galerie zdjęć, zaznaczając, że może to spowodować spadek łącznej liczby odsłon o ok. 10 proc.

W minionym miesiącu całkowitą liczbę polskich internautów oszacowano na 27,3 mln, w tym 23,3 mln przeglądających sieć na komputerach, a 20,4 mln - na smartfonach i tabletach.

Google.pl zanotowało w zeszłym miesiącu 25,85 mln realnych użytkowników i 8,21 mld odsłon, a Google.com - 18,98 mln użytkowników i 858,6 mln odsłon.

Onet.pl miał zarówno więcej użytkowników niż WP.pl (17,81 mln wobec 14,62 mln), jak też odsłon (2,19 mld wobec 2,06 mld).

Tylko na komputerach Grupa Google przy prawie 4 mln realnych użytkowników więcej od Facebooka (2,55 mln wobec 18,56 mln) miał ponad trzy razy więcej odsłon (6,11 mld wobec 2,4 mld).

Grupa Wirtualna Polska miała o 354,4 tys. użytkowników i 319,2 mln odsłon więcej niż Grupa Onet-RASP


Facebook zanotował niewiele więcej użytkowników niż YouTube (18,56 mln wobec 18,43 mln), za to ponad dwa razy więcej odsłon (2,4 mld wobec 952,9 mln).

Onet.pl odwiedziło ponad dwa miliony użytkowników więcej niż WP.pl (13,55 mln wobec 11,48 mln), którzy wykonali jednak mniej odsłon niż ci u konkurenta (1,45 mld wobec 1,56 mld).

Na komputerach i smartfonach strony Grupy Google zanotowały o ponad 2,5 mln użytkowników więcej od Facebooka (17,88 mln wobec 14,15 mln), ale nieco mniej odsłon (3,11 mld wobec 3,27 mld).

Grupa Onet-RASP wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska zarówno w liczbie użytkowników (14,12 mln wobec 13,13 mln), jak też odsłon (1,37 mld wobec 1,07 mld).

YouTube’a odwiedziło na urządzeniach mobilnych 6,97 mln użytkowników (wykonując 342,2 mln odsłon), co dało serwisowi dopiero dziewiąte miejsce w zestawieniu.

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w zeszłym miesiącu 14,54 mln użytkowników, a z YouTube’a - 13,59 mln.

Messenger z 10,92 mln użytkowników jest zdecydowanie popularniejszy od aplikacji Facebooka (9,61 mln), a OLX z 3,25 mln wyprzedza Allegro (2,86 mln).


Tomasz Wojtas