Google udostępnia Search Analytics do dokładnych statystyk serwisów

Koncern Google dodał do platformy Webmaster Tools narzędzie o nazwie Search Analytics. Pozwala ono na przeszukiwanie statystyk dotyczących ruchu na danej stronie według kilku nowych kryteriów.

O wprowadzeniu Search Analytics Google poinformował na swoim blogu przeznaczonym dla webmasterów, wyjaśniając co oferuje nowe narzędzie.

Search Analytics ma pozwalać na o wiele dokładniejsze analizowanie informacji dotyczących ruchu na konkretnej stronie internetowej niż dostępne do tej pory raporty o nazwie Search Queries, które umożliwiały śledzenie tylko podstawowych parametrów dotyczących tego, w jaki sposób internauci korzystają z konkretnej witryny.

Jako przykład zastosowania Search Analytics Google wymienia między innymi możliwość zbadania przez webmastera ruchu pochodzącego od użytkowników mobilnych przed i po 21 kwietnia br., gdy Google wprowadził zmianę algorytmu swojej wyszukiwarki preferując w niej strony przystosowane do urządzeń przenośnych (więcej informacji tutaj).

Inną możliwością jest prześledzenie przez administratora strony statystyk dotyczących krajów, z których pochodzą użytkownicy odwiedzający daną stronę internetową. Google twierdzi, że Search Analytics dostarcza dane w o wiele bardziej szczegółowy sposób niż w wypadku Search Queries. Jednak raporty generowane przez to drugie narzędzie będą dostępne dla użytkowników platformy Webmaster Tools jeszcze przez 3 miesiące po wprowadzeniu nowego rozwiązania.

ps