Greenpeace parodiuje kultową, świąteczną reklamę Coca-Coli (wideo)

W najnowszej kampanii reklamowej Greenpeace, która ma zwracać uwagę na zanieczyszczanie oceanów plastikiem sparodiowano kultową już świąteczną reklamę Coca-Coli z ciężarówką.

Pomysł na sparodiowanie reklamy „Holidays Are Coming” powstał wewnątrz Greenpeace. Według badań które przywołuje organizacja, średnio co minutę do oceanów na całym świecie trafia duża ciężarówka plastiku. A Coca-Cola produkuje rocznie ok. 110 mld plastikowych butelek.

Trwający minutę film Greenpeace pokazuje sceny z reklamy Coca-Coli, w której nadjeżdża świątecznie przystrojona ciężarówka pełna napojów tej marki. Sceny, w których widać jak ludzie spotykają się z okazji świąt, przytulają, lepią bałwana itp. są jednak bardzo nieostre. A w tle przewija się masa plastikowych butelek, np. zawieszonych na choince.

Reklama kończy się sceną, w której charakterystyczna dla Coca-Coli ciężarówka przyjeżdża do miasta i magicznie rozświetla miejsce wokół. Ale nie ma napojów. Kierowca zawraca i zrzuca do oceanu cały ładunek plastikowych butelek.

Spot kończy się hasłem „Don't let Coke choke our oceans”.

Reklama powstała we współpracy z agencją Weekend.

bg