GroupM przejmuje obsługę mediową T-Mobile od Starcomu

W wyniku decyzji centrali koncernu telekomunikacyjnego Deutsche Telekom, obsługą mediową sieci komórkowej T-Mobile w Polsce od początku 2018 roku zajmie się agencja należąca do GroupM. Oznacza to, że telekom kończy wieloletnią współpracę ze Starcomem (Publicis Media).

Deutsche Telekom rozpoczął przegląd ofert domów mediowych jakiś czas temu. Obejmował on 13 rynków, w tym również Polskę. Europejski budżet telekomu szacowany jest na 650 mln euro.

W wyniku decyzji podjętych przez Deutsche Telekom zostają wprowadzone zmiany dotychczasowych zasad współpracy z domami mediowymi w Europie. Marketer postanowił, że od teraz opracowywaniem strategii mediowej będzie zajmować się we własnym zakresie. Oznacza to, że rola agencji mediowej zostaje znacząco ograniczona - głównie do działań związanych z planowaniem i zakupem mediów.

Obsługą mediową w takim zakresie zajmie się - decyzją Deutsche Telekom - należąca do holdingu WPP sieć GroupM. Nie wiadomo jeszcze, który z należących do niej domów mediowych zacznie współpracę z T-Mobile w Polsce. Do końca br. operator będzie pracować z dotychczasową agencją mediową, czyli należącym do Publicis Media domem mediowym Starcom.

Na rynku niemieckim, który dla Deutsche Telekom jest wiodącym rynkiem działalności budżet mediowy zostanie przeniesiony z Mediacomu do Mindshare.

Beata Goczał