Deutsche Telekom rozpoczął przegląd ofert domów mediowych jakiś czas temu. Obejmował on 13 rynków, w tym również Polskę. Europejski budżet telekomu szacowany jest na 650 mln euro.
W wyniku decyzji podjętych przez Deutsche Telekom zostają wprowadzone zmiany dotychczasowych zasad współpracy z domami mediowymi w Europie. Marketer postanowił, że od teraz opracowywaniem strategii mediowej będzie zajmować się we własnym zakresie. Oznacza to, że rola agencji mediowej zostaje znacząco ograniczona - głównie do działań związanych z planowaniem i zakupem mediów.
Obsługą mediową w takim zakresie zajmie się - decyzją Deutsche Telekom - należąca do holdingu WPP sieć GroupM. Nie wiadomo jeszcze, który z należących do niej domów mediowych zacznie współpracę z T-Mobile w Polsce. Do końca br. operator będzie pracować z dotychczasową agencją mediową, czyli należącym do Publicis Media domem mediowym Starcom.
Na rynku niemieckim, który dla Deutsche Telekom jest wiodącym rynkiem działalności budżet mediowy zostanie przeniesiony z Mediacomu do Mindshare.
Beata Goczał
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/groupm-przejmuje-obsluge-mediowa-t-mobile-od-starcomu