Grupa K2 ze wzrostem wpływów o 18 proc. i zyskiem, dalej negocjuje sprzedaż agencji K2 i K2 Media

W pierwszej połowie br. Grupa K2 zanotowała wzrost wpływów o 18 proc. do 48,18 mln zł i 45 tys. zł zysku. Firma przedłużyła do końca października br. rozmowy z podmiotem zainteresowanym kupnem jej segmentu agencyjnego i mediowego obejmującego spółki K2.pl, SKA, K2 TM, K2 Media, K2 Search i Agencja k2.pl.

Przychody Grupy K2 ze sprzedaży zwiększyły się w skali roku z 40,8 do 48,18 mln zł, a koszty sprzedanych usług - z 38,42 do 43,95 mln zł. Jednocześnie wynik netto firmy wzrósł z 1,23 mln zł straty do 45 tys. zł zysku.

- W pierwszym półroczu 2017 r. Grupa K2 osiągnęła wyniki finansowe na poziomie istotnie wyższym w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Odnotowaliśmy poprawę poziomu sprzedaży oraz wyników finansowych we wszystkich segmentach działalności Grupy. Biorąc pod uwagę wynik operacyjny i EBITDA, Grupa K2 ma za sobą najlepsze półrocze od 2011 roku, co daje podstawę do osiągnięcia satysfakcjonujących wyników za cały rok 2017 - komentuje Tomasz Tomczyk, prezes firmy.

W segmencie agencyjnym Grupa K2 przy spadku wpływów z 19,11 do 17,77 mln zł osiągnęła wzrost wyniku EBITDA z 208 tys. zł straty do 925 tys. zł zysku. Firma podkreśla, że agencja K2 rozszerzyła zakres działań w zakresie digitalowej obsługi wszystkich wariantów smakowych marki Żubrówka, a wiosną br. razem z Just wygrała przetarg na obsługę reklamową PGE.

Mocno wzrosły wyniki segmentu mediowego firmy: wpływy z 14,97 do 21,38 mln zł, a zysk EBITDA z 396 tys. zł do 1,06 mln zł. Firma podkreśla, że to najlepsze wyniki od uruchomienia K2 Media w 2013 roku. - Rozszerzono współpracę z dotychczasowymi klientami o nowe usługi i projekty, jak i pozyskanie nowych klientów takich jak Ultimo, marki MEED, Canpol Babies i LOVI. Dodatkowo do grona nowych klientów pozyskanych w drugim kwartale dołączyli m.in.: Danhoss (Partybox.pl) - ecommerce  oraz Tchibo dla Firm - wylicza.

W pionie IT (obejmującym głównie spółkę Fabrity) przychody Grupy K2 zwiększyły się z 3,86 do 5,16 mln zł, a wynik EBITDA - z 283 tys. zł straty do 194 tys. zł zysku. Fabrity w br. pozyskała kolejny kontrakt ramowy z agencją unijną Frontex, który obejmuje obszar budowy i utrzymania rozwoju rozwiązań klasy business intelligence w oparciu o technologie Microsoft. Kontrakt zaplanowany jest na dwa lata, z możliwością przedłużenia do czterech lat.

Segment infrastrukturalny, obejmujący głównie usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej Oktawave, zanotował wzrost wpływów z 5,88 do 6,11 mln zł i zysku EBITDA z 1,07 do 1,28 mln zł, a przychody tylko z Oktawave - z 5,12 do 4,62 mln zł. Grupa K2 podkreśla, że podpisała umowę, w ramach której ABC Data będzie odsprzedawać usługi Oktawave w obrębie platformy ABC Data Cloud.

W połowie maja Grupa K2 zaczęła negocjacje na wyłączność z inwestorem dotyczące sprzedaży części jej segmentu agencyjnego i mediowego obejmującego spółki K2.pl, SKA, K2 TM, K2 Media, K2 Search i Agencja k2.pl. Rozmowy najpierw przedłużono do końca sierpnia, a w czwartek firma poinformowała, że będą one prowadzone, na wniosek potencjalnego inwestora, do końca października.

tw