Grupa Wirtualna Polska za 14,5 mln zł kupiła TotalMoney.pl

Grupa Wirtualna Polska sfinalizowała przejęcie za 14,5 mln zł 100 proc. udziałów porównywarki finansowej TotalMoney.pl. W ciągu niecałego roku na akwizycje przeznaczyła ok. 150 mln zł.

- Segment usług finansowych online rozwija się dynamicznie i chcemy partycypować w tych wzrostach. Wiemy, że także w tym obszarze skala ma znaczenie, bowiem zwiększa siłę negocjacyjną i pozwala oferować lepsze warunki naszym partnerom. Widzimy to wyraźnie po ubiegłorocznych dwucyfrowych wzrostach przychodów naszej spółki Money.pl - tak kupno TotalMoney.pl uzasadnia Jacek Świderski, prezes Grupy WP.

TotalMoney.pl to porównywarka usług bankowych i ubezpieczeniowych, m.in. kredytów, lokat, kart kredytowych, kont i ubezpieczeń. - Dzięki połączonej strukturze dotrzemy do jeszcze większej i lepiej sprofilowanej grupy użytkowników. Z perspektywy rynku finansowego jako klienta, wszystko oparte jest tylko o jeden kontakt. Bank w jednym miejscu otrzymuje dostęp do trzech porównywarek produktów finansowych: direct.money.pl, finansowysupermarket.pl i TotalMoney.pl oraz dwóch silnych programów partnerskich: money2money.pl i TMefekt.pl. Wszystko wsparte call center, czuwającym nad komfortem obsługi i jakością leadów - opisuje Aleksander Kusz, prezes spółki Money.pl kupionej przez Grupę Wirtualna Polska ponad rok temu. - Cieszymy się również na istotne wzmocnienie naszego zespołu kompetencjami pracowników warszawskiego biura TotalMoney - dodaje.

Grupa WP podkreśla, że TotalMoney.pl umożliwia porównywanie nie tylko usług stricte finansowych, lecz także energii, podstawowych usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych. Serwis ma również własny pasaż finansowy udostępniany partnerom zewnętrznym.

- TotalMoney.pl to serwis z rozpoznawalnym brandem, zdywersyfikowanymi źródłami ruchu, skutecznie pozyskujący użytkowników w kluczowych dla tego biznesu kanałach. Będzie on dla nas świetną bazą do efektywnej komunikacji direct-to-consumer i jednocześnie platformą do dalszego rozwoju usług dodanych - zapowiada Grzegorz Czapski, wiceprezes ds. rozwoju Grupy Wirtualna Polska.

To kolejne przejęcie zrealizowane przez Grupę WP, od kiedy firma w maju ub.r. zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. W grudniu ub.r. kupiła za 83,57 mln zł spółkę Enovatis, właściciela serwisów Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl, a wcześniej za 4 mln zł serwisy radiowe Open.fm i Polskastacja.pl, ok. 20 mln zł Grupę NextWeb Media, za 12,5 mln zł porównywarki ofert finansowych Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl i za 11,3 mln zł agregator odzieżowy Allani.

W lutym br. serwisy Grupy WP odwiedziło 15,69 mln realnych użytkowników, czyli 71,42 proc. wszystkich polskich internautów (według badania gemiuaAudience).

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 223,52 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,33 mln zł zysku netto.

tw