Heinz rusza z kampanią stworzoną przez agencję Sterling Cooper Draper Pryce z serialu „Mad Men”

Firma Heinz, producent keczupu rozpoczyna kampanię reklamową, której pomysł zrodził się w serialu „Mad Men”. Marketer postanowił wykorzystać w niej stworzone w tym serialu fikcyjne hasło i grafiki, które zaproponował bohater filmu, Don Draper.

Serial „Mad Men” opowiada o losach i perypetiach Dona Drapera, szefa działu kreatywnego w agencji reklamowej Sterling Cooper Draper Pryce.

W jednej ze scen (w sezonie 6, pokazywanym w 2013 roku) pokazano jak Draper podczas spotkania z klientem przedstawia pomysł na reklamę keczupu Heinz. Prezentuje na plakatach zdjęcia trzech produktów spożywczych m.in. frytki, stek i burger. Nie ma na nich keczupu. Widnieje jedynie hasło „Pass the Heinz”.

W serialu Don Draper nie pozyskuje klienta, bo zaproponowana reklama firmie się nie podoba. Jej przedstawiciele chcą widzieć na tej reklamie butelkę keczupu, której Draper nie pokazuje.

Teraz firma Heinz postanowiła w swojej kampanii wykorzystać pomysł zaprezentowany w serialu „Mad Men”.

W ramach rozpoczętej kampanii Heinz wykorzystuje dosłownie zaprezentowane wówczas przez Drapera projekty reklam i widniejące na nich hasło „Pass the Heinz”. W pierwszej kolejności reklamy pojawiły się w poniedziałek w druku oraz na billboardach w Nowym Jorku.

Każdy z trzech przedstawionych projektów zostanie wykorzystany w kampanii. Dodatkowo reklamy te będą też wykorzystywane we wszystkich kanałach marki Heinz w mediach społecznościowych.

- Mimo, że Don Draper stworzył projekt tych reklam 50 lat temu, to ta komunikacja wciąż działa. Draper naprawdę zrozumiał, że każdy fan marki Heinz wie, czym jest ten keczup. Najbardziej podobało nam się to, że te reklamy nie wymagają żadnego tłumaczenia, bo wiadomo o co w nich chodzi. A zdjęcia żywności tutaj wykorzystane są wyborne - mówi Nicole Kulwicki, szef marki Heinz.

Przy obecnej kampanii Heinz pracował z agencją Dawid. Ta musiała na nowo odtworzyć zdjęcia z projektów reklam pokazanych w serialu: frytek, burgera i steka.

- Don Draper wykonał kawał dobrej roboty. Jego pomysł w 100 proc. odzwierciedla pozycjonowanie marki Heinz. Patrzysz na te piękne zdjęcia frytek, burgera czy steka i masz wrażenie, że czegoś jeszcze brakuje. Ale gdy pojawia się hasło „Pass the Heinz”, już nic więcej nie trzeba dodawać. Nie ma konieczności pokazywania reklamowanego produktu - mówi Anselmo Ramos, dyrektor kreatywny agencji Dawid, z którą Heinz pracował przy obecnej kampanii.

 

bg