Platforma Hulu z 920 mln dolarów straty wskutek większych wydatków na produkcje własne

Amerykański serwis Hulu wygenerował w 2017 roku 920 mln dolarów straty. Wynika to z zwiększenia wydatków na tworzenie nowych treści, aby móc konkurować z innymi serwisami m.in. z Amazonem Prime czy Netflixem.

Serwis zwiększył swoją stratę w porównaniu do roku 2016, zamkniętego z 531 milionami dolarów na minusie. Kiepskich wyników nie poprawiły inwestycje współwłaścicieli - Disneya, 21st Century Fox i Comcastu - w wysokości ok. miliarda dolarów. Portal Variety.com spekuluje, że rok 2018 Hulu zamknie z jeszcze większą stratą, wynoszącą nawet 1,7 mld dolarów.

Przedstawiciele platformy podali w styczniu, że liczy ona już 54 mln unikalnych użytkowników. 68 proc. z nic wybiera opcję oglądania treści przerywaną reklamami, dzięki czemu w ubiegłym roku przychody reklamowe wyniosły miliard dolarów.

W swojej ofercie serwis ma już ok. 1,7 tys. seriali, z czego najbardziej znanym jest „Opowieść podręcznej”. Serial powróci z drugim sezonem 25 kwietnia 2018 roku.

jd