Hulu z miliardem przychodów reklamowych, 17 milionów subskrybentów w USA

Internetowy serwis telewizyjny i filmowy Hulu w 2017 roku po raz pierwszy w swojej historii wypracował przychody na poziomie miliarda dolarów. Liczba subskrybentów platformy W USA wzrosła rok do roku o 40 procent, między innymi dzięki popularności serialu „Opowieść podręcznej”.

Z danych ujawnionych przez Hulu wynika, że serwis którego współwłaścicielami są m.in. Disney, 21st Century Fox i Comcast ma obecnie na świecie 54 mln unikalnych użytkowników, podczas gdy w maju ub.r. była to liczba 47 mln.

68 proc. odbiorców Hulu wybiera w serwisie opcję oglądania treści przerywanych reklamami. Zgodnie z ujawnionymi danymi w ub.r. przychody reklamowe serwisu po raz pierwszy od jego uruchomienia w 2007 r. osiągnęły kwotę miliarda dolarów. Taki wynik był możliwy także dzięki uruchomieniu przez Hulu w maju ub.r. możliwości oglądania na platformie telewizji nadawanej na żywo.

W samych Stanach Zjednoczonych liczba subskrybentów Hulu osiągnęła w ub.r. liczbę 17 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 40 proc. Do wzrostu powodzenia Hulu na rynku przyczyniły się udane produkcje filmowe, wśród których najbardziej znaną jest serial „Opowieść podręcznej”.

Hulu podaje, że obecnie ma w swojej ofercie 1,7 tys. seriali telewizyjnych, wśród których są takie tytuły jak „This Is Us”, „Lost”, „Atlanta”, „The Golden Girls”, „Full House” czy „Futurama”.

ps