Ikea i Traficar wchodzą we współpracę. Ułatwią klientom transport dużych zakupów

Od poniedziałku, 4 września, klienci robiący zakupy w Ikea w Krakowie, aby przewieźć meble czy inne towary, mogą wypożyczyć samochód dostawczy Traficar. To efekt współpracy obu firm.

W Krakowie pilotażowo w ramach carsharingu stanęło 6 dostawczych Renault Kangoo, które można pożyczać na krótkie okresy. Ale obie firmy już zapowiadają, że w miarę zapotrzebowania liczba samochodów będzie rosnąć. Nie wykluczają też rozszerzenia usługi na inne lokalizacje w mieście.

Do 11 września przed sklepem w Krakowie dostępne będzie specjalne stanowisko, gdzie będzie się można zarejestrować i wynająć auto dostawcze na minuty, tak jak robi się to w przypadku samochodów osobowych. Wymagane jest prawo jazdy kat. B.

Traficar - usługa wynajmu samochodu na minuty, została uruchomiona w Krakowie w październiku 2016 roku, a w czerwcu 2017 roku pojawiła się w Warszawie. Aby wynająć taki samochód, należy pobrać aplikację, a następnie zeskanować smartfonem kod QR, który znajduje się na szybie samochodu - ta czynność otwiera auto. Kluczyki są w schowku. Po skorzystaniu z auta dostawczego należy go odstawić tam, skąd go wypożyczyliśmy, czyli na specjalnie wyznaczone miejsce pod sklepem Ikea.

Opłaty za korzystanie z dostawczych Traficarów są takie same jak w przypadku aut osobowych - 80 groszy za kilometr, 50 groszy za minutę jazdy i 10 groszy za minutę postoju.

Wypożyczane na minuty auta opatrzono w Krakowie hasłami, reklamującymi usługę w przestrzeni miejskiej: „Możesz mi nawrzucać. Najlepiej z IKEA”, „Zakochałem się w IKEA od pierwszego wożenia”, „Nieważne gdzie. Ważne, że z IKEA”. Ma to podkreślać fakt współpracy obu firm: właśnie spod tego sklepu można wypożyczać auta.

Akcja wsparta jest działaniami promocyjnymi na Facebooku Traficar i IKEA oraz kampanią public relations.  Za działania PR odpowiadają Open Media (po stronie IKEA Kraków) oraz Walk (po stronie Traficar). Agencja Open Media była również odpowiedzialna za copywriting. Kreacją i produkcją filmu promocyjnego zajęła się agencja Brilliant Group. Działania w mediach społecznościowych prowadzą Walk (po stronie Traficar) i Kalicińscy.com (po stronie IKEA).

jk