23,5 mln Polaków korzysta z internetu, Facebook popularniejszy niż Wirtualna Polska

Z internetu korzysta 77,6 proc. Polaków, czyli 23,5 mln mieszkańców naszego kraju. Pod względem spontanicznej rozpoznawalności Facebook wyprzedził Wirtualną Polskę i zbliżył się do liderującego Onetu.

Według badania NetTrack w ub.r. korzystanie z internetu zadeklarowało 77,6 proc. Polaków w wieku 15-75 lat. To o 1,1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.

Liczba internautów w ub.r. została oszacowana na 23,49 mln.

Wśród internautów jest nieznacznie więcej kobiet niż mężczyzn. Udział użytkowników w wieku 60 lat i więcej przekroczył 10 proc.

37,44 proc. internautów mieszka na wsi, a 6,76 proc. - w największych miastach (w tym 4,89 proc. w Warszawie). 30,6 proc. ma wyższe wykształcenie.

Profil internautów

WIRTUALNEMEDIA.PL

2016

Płeć

  mężczyźni

49,72%

  kobiety

50,28%

Wiek

  15-24 lata

18,67%

  25-39 lat

36,37%

  40-59 lat

34,52%

  60 lub więcej

10,44%

Miejsce zamieszkania

  Warszawa

4,89%

  miasta ponad 500 tys.

6,76%

  miasta 200-499 tys.

9,81%

  miasta 100-199 tys.

9,02%

  miasta 50-99 tys.

7,40%

  miasta 20-49 tys.

11,97%

  miasta 10-19 tys.

7,33%

  miasta do 10 tys.

5,38%

  wieś

37,44%

Wykształcenie

  podstawowe

12,83%

  zasadnicze zawodowe

17,85%

średnie

38,82%

  wyższe

30,06%

Portal Onet spontanicznie rozpoznaje 58,78 proc. internautów, Facebooka - 58,69 proc., a Wirtualną Polskę - 56,64 proc. Facebook wyprzedził pod tym względem Wirtualną Polskę.

Najpopularniejsze serwisy

WIRTUALNEMEDIA.PL

2016

Znajomość spontaniczna

  ONET (www.onet.pl)

58,78%

  FACEBOOK (www.facebook.pl)

58,69%

  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)

56,64%

  GOOGLE (www.google.pl)

50,46%

  ALLEGRO (www.allegro.pl)

47,13%

  INTERIA.PL (www.interia.pl)

35,82%

  YOUTUBE (www.youtube.pl)

35,80%

  O2 (www.o2.pl)

15,57%

  NK.PL (www.nk.pl)

14,82%

  GAZETA.PL (www.gazeta.pl)

12,98%

Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?

  GOOGLE (www.google.pl)

82,10%

  ALLEGRO (www.allegro.pl)

71,98%

  FACEBOOK (www.facebook.pl)

65,52%

  YOUTUBE (www.youtube.pl)

63,11%

  ONET (www.onet.pl)

49,84%

  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)

36,40%

  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)

30,84%

  CENEO (www.ceneo.pl)

29,52%

  INTERIA.PL (www.interia.pl)

28,65%

  FILMWEB (www.filmweb.pl)

16,53%

Badanie zostało zrealizowane przez firmę Kanta Millward Brown w formie wywiadów bezpośrednich i telefonicznych. Przeprowadzono 15 542 wywiadów.

tw