PAP / Jacek Bednarczyk
Szopi.pl oferuje użytkownikom możliwość zrobienia zakupów w sklepach, które nie prowadzą sprzedaży w internecie, np. w Biedronce, Lidlu, Rossmanie czy Piotrze i Pawle. Konkretne zamówienia dokonane online są realizowane przez pracowników Szopi.pl i dostarczane pod wskazany adres.
W pierwszym roku działalności Szopi.pl zrealizowało ponad 20 tys. zamówień. Firma twierdzi, że osiąga 5 mln zł obrotu rocznie, zwiększając go średnio o 10 proc. miesięcznie. Teraz startup pozyskał finansowanie w kwocie 3 mln zł z funduszu Impera Alfa.
- Współpraca z Impera Alfa to ważny krok w rozwoju Szopi.pl - Zbigniew Płuciennik, CEO i twórca Szopi.pl. - Finansowanie pozwoli nam na dalsze inwestycje, zarówno technologiczne, jak i umożliwiające ekspansję firmy i pojawienie się naszego serwisu w kolejnych miastach Polski.
Pozyskane środki właściciele Szopi.pl zamierzają zainwestować, m.in. w algorytm, dzięki któremu robiący w imieniu klientów zakupy szoperzy będą otrzymywać zadania w czasie rzeczywistym.
– Takie rozwiązanie będzie unikalnym systemem przydziału zleceń, zbliżonym do stosowanych przez firmy logistyczne. Pozwoli ono znacznie usprawnić system obsługi klienta. W naszym przypadku oznacza to szybsze dostawy zakupów do ich domów – zapowiada Zbigniew Płuciennik.
Na początku grudnia br. Szopi.pl został zakwalifikowany do Launchpad Accelerator – organizowanego przez Google cyklu szkoleń przeznaczonego dla startupów z całego świata. Niedawno firma rozszerzyła też ofertę sklepów, z których można zamówić towary o Saturna, Media Markt, Empik, Smyk i Flying Tiger. Zamówienie złożone przez internet w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu może zostać dostarczone w godzinę.
ps
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/impera-alfa-inwestuje-w-szopi-pl-3-miliony-zlotych-na-ekspansje-serwisu-w-nowych-miastach-w-polsce