Szef Twittera przyznaje się do błędów i prosi o pomoc w naprawie serwisu

Jack Dorsey, CEO Twittera przyznał że serwis w obecnym kształcie nie realizuje idei która przyświecała tworzeniu tej platformy. Dorsey potwierdził, że mnożąca się na Twitterze liczba hejterskich treści, dezinformacji i obecność trolli wynika między innymi z bierności w walce z tymi zjawiskami. Szef Twittera planuje zmiany na platformie i zaprasza użytkowników do pomocy w ich wprowadzeniu.

Diagnozę obecnej sytuacji Twittera Jack Dorsey nakreślił w kilku wpisach opublikowanych na swoim koncie w serwisie. Przyznał w nich, że na platformie obecna jest mowa nienawiści, przypadki nękania, trolle szerzące propagandę oraz fake newsy, które przybierają formę całych kampanii dezinformacyjnych.

Dorsey zaznacza, że szefostwo Twittera nie jest dumne z kierunku w jakim poszedł serwis, nie realizuje on bowiem pierwotnej idei która stała za stworzeniem tej platformy. Jednocześnie Dorsey przyznał, że Twitter często nie robił dostatecznie dużo by walczyć z niekorzystnymi zjawiskami w serwisie.

CEO Twittera podkreślił jednocześnie, że próby naprawienia platformy przez ściślejszy nadzór nad treściami zamieszczanymi przez użytkowników często prowadzi do oskarżeń serwisu o cenzurę, polityczne uprzedzenia czy też stawianie korzyści komercyjnych ponad dobrem społecznym.

Dorsey zapowiedział, że są planowane zmiany w polityce serwisu zmierzające do poprawy jakości treści pojawiających się na Twitterze. Zamiast walki z przejawami nienawiści czy rasizmu platforma chce promować ważne, wartościowe dyskusje prowadzone pomiędzy użytkownikami z pominięciem hejtu i innych niepożądanych reakcji.

Dorsey zapowiada, że w naprawianiu Twittera chce wesprzeć się społecznością użytkowników. Serwis zamierza przeznaczyć środki finansowe na rozwój pomysłów zmierzających do wprowadzenia trwałych zmian w funkcjonowaniu platformy, a także zatrudnienie u siebie autorów najciekawszych koncepcji. Użytkownicy będą mogli przesyłać swoje propozycje od 13 kwietnia br., a wybór projektów zapowiedziano na lipiec.

W IV kwartale 2017 roku Twitter zanotował przychody wyższe rok do roku o 2 procent, a także po raz pierwszy osiągnął kwartalny zysk netto (wynoszący 91 milionów dolarów). Obecnie z portalu korzysta na całym świecie 330 milionów użytkowników miesięcznie.

ps