InPost wprowadza „Paczuchę”, chatbot do obsługi klientów na Facebooku

Firma kurierska InPost wprowadziła chatbot o nazwie „Paczucha”, który ma zajmować się obsługą klientów firmy w komunikatorze Messenger. Oparte na sztucznej inteligencji narzędzie ma ułatwiać użytkownikom zlokalizowanie przesyłek, w przyszłości jego możliwości zostaną rozbudowane.

Jak to działa? Wystarczy w komunikatorze Messenger wpisać „InPost - Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie np: „Jaki jest status przesyłki nr…?”, „Gdzie jest najbliższy Paczkomat?” by otrzymać natychmiastową odpowiedź wygenerowaną przez samouczącego się chatbota o nazwie „Paczucha”.

„Paczucha” specjalizuje się w weryfikacji statusu paczek, lokalizacji maszyn oraz punktów POP. W przypadku wyszukania Paczkomatów/POP-ów użytkownik może podać nazwę (np. KRA010), adres (np. Warszawa, Racławicka) bądź wysłać aktualną lokalizację w której się znajduje - w dwóch ostatnich przypadkach „Paczucha’ wyświetli najbliższe maszyny/punkty InPost.

Aby wyszukać paczkę należy podać 24-cyfrowy kod przesyłki bądź numer telefonu (na który stworzona jest przesyłka) i 4 ostatnie cyfry jej kodu. Istnieje możliwość zapisania przesyłki tak, by przy następnym wyszukiwaniu jej statusu nie trzeba było podawać powyższych danych.

InPost zapowiada, że wkrótce za pośrednictwem nowego narzędzia będzie można nie tylko sprawdzić status przesyłki, ale także nadać paczkę w najbliższym Paczkomacie, a wszystko to tylko za pomocą smartfonu z zainstalowanym komunikatorem.

- Zastosowanie sztucznej inteligencji to przełomowa zmiana. Upraszczamy i sprowadzamy korzystanie z usług logistycznych do poziomu okienka w smartfonie zgodnie z filozofią: być jak najbliżej klienta - podkreśla Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost. -  Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, nawet w gorącym okresie przedświątecznym. Jako pierwsi wprowadziliśmy kilka rozwiązań, które później zostały skopiowane przez konkurencję. Już teraz użytkownicy Paczkomatów i usług kurierskich nie wyobrażają sobie, że moglibyśmy funkcjonować bez BOK działającego na portalu Facebook. Staramy się prowadzić możliwie jak najbardziej otwartą komunikację z naszymi klientami. Wprowadzenie do serwisu sztucznej inteligencji pozwoli na uzyskiwanie w czasie rzeczywistym odpowiedzi na kierowane do nas zapytania.

ps