Wystartował nowy kanał Golf Channel Polska. Jego założycielem Marek Sowa

W sobotę, 18 marca br. rozpoczął nadawanie nowy kanał sportowo-lifestylowy Golf Channel Polska, którego współzałożycielem jest Marek Sowa - były prezes m.in. Agory i UPC Polska. Stacja nadaje przez 24 godziny na dobę z polskim komentarzem, a także w jakości HD. Kanał jak na razie dostępny jest w ofercie Cyfrowego Polsatu.

Golf Channel Polska to sportowo-lifestylowy kanał telewizyjny tworzony na licencji NBC Universal oraz PGA Tour. Współzałożycielami stacji są m.in. Marek Sowa i Katarzyna Terej. Sowa jest udziałowcem i szefem rady nadzorczej spółki Golf Channel, a Terej - prezesem zarządu.

- Golf jest moją pasją już od wielu lat. Wpadłem na pomysł, aby połączyć moje sportowe zainteresowania wraz ze znajomością rynku mediów, i tym samym uruchomić nowy kanał telewizyjny na polskim rynku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Sowa, ekspert rynku mediów i telekomunikacji, były prezes Agory i Ringier Axel Springer Polska oraz wiceprezes UPC Polska.

Ramówkę Golf Channel Polska tworzą trzy główne bloki tematyczne. Pierwszym z nich jest sport i transmisje, gdzie stacja przez około 100 godzin miesięcznie pokazuje na żywo PGA Tour. Najbardziej prestiżową serię turniejów golfowych na świecie komentuje m.in. Jacek Person.

Stacja pokazuje również serie programów rozrywkowych i informacyjnych związanych z tą dyscypliną sportową (drugi blok), a także programy edukacyjne, dzięki którym widzowie mogą się nauczyć grać w golfa.

- Golf Channel Polska to szansa na rozwój tej olimpijskiej dyscypliny w naszym kraju, poprzez połączenie najwyższej dawki emocji sportowych z wieloma programami szkoleniowymi, lifestylowymi i rozrywkowymi - mówi Katarzyna Terej, prezes zarządu i współzałożycielka kanału. - Ponad 60 milionów osób na świecie już gra w golfa, w tym największe gwiazdy sportu m.in. piłki nożnej, tenisa czy koszykówki - dodaje.

Nadawca informuje, że liczna zarejestrowanych golfistów w naszym kraju wynosi 23 tys. osób (posiadają oni tzw. zieloną kartę, uprawniającą do gry), a co roku rozgrywanych jest kilkaset turniejów związanych z tą dyscypliną sportową. Zainteresowanych golfem w Polsce jest 530 tys. mieszkańców (dane z Facebooka), ale potencjalna widownia jest jeszcze większa. Dla przykładu zmagania golfistów podczas IO w Rio de Janeiro oglądało ponad 2 mln widzów w naszym kraju.

- Start kanału doskonale wpisuje się w zdrowy tryb życia rosnącej liczby Polaków. Golf to niesamowita sceneria i przyroda, nieustannie zmieniające się warunki pogodowe, a jeżeli dodamy do tego kilkadziesiąt kamer telewizyjnych, świetnych komentatorów m.in. Jacka Persona, i zaawansowaną grafikę, emocjonalne reakcje zawodników i żywiołowy doping nawet 100-200 tysięcy kibiców na największych światowych turniejach, to mamy gotową receptę na super telewizję dla wszystkich - komentuje start kanału Sowa.

Na razie Golf Channel Polska dostępny jest w pakiecie sportowym Cyfrowego Polsatu - kanał można oglądać tam na kanale 20. Wkrótce stacja ma się pojawić również w sieciach telewizji kablowej w całej Polsce.

Partnerem technologicznym odpowiedzialnym operacyjnie za emisję kanału oraz transmisje programów na żywo jest firma Frame by Frame. Brokerem reklamowym jest Polsat Media.

Michał Kurdupski