Julia Wieniawa, Agnieszka Więdłocha i Katarzyna Cerekwicka w kampanii „Weź się zbadaj”(wideo)

Pod hasłem „Weź się zbadaj” rozpoczęła się nowa edycja kampanii „Piękna bo zdrowa”, promującej badania cytologiczne jako profilaktyki raka szyjki macicy, a organizowanej przez Fundację Kwiat Kobiecości. Wystąpiły w niej m.in. Katarzyna Cerekwicka, Olga Borys, Julia Wieniawa. Za jej realizację odpowiadają firmy: Advalue, Jamel Interactive i Warszawska Szkoła Reklamy.

Tegoroczna odsłona akcji „Piękna, bo zdrowa” pod hasłem „Weź się zbadaj! #cytologiczne”, jest już jej dziewiątą edycją. Jak co roku jej celem jest propagowanie badań cytologicznych jako profilaktyki raka szyjki macicy.

W tym roku za strategię i kreację odpowiedzialna jest agencja Advalue, która działała pro bono. - Podstawowym problemem, z którym, zgodnie z wynikami badań IQS dla Fundacji Kwiat Kobiecości z 2017 roku, należało się zmierzyć  w tej kampanii był brak świadomości potrzeby regularnych badań wśród kobiet oraz ich lęk przed samymi badaniami. Celem Fundacji było więc skuteczne zachęcenie kobiet do regularnych badań - mówi Anna Lewicka, business development director w Advalue - Wyniki  badań wykazują także, że straszenie zagrożeniami nie działa, a jeśli już działa, to raczej zniechęcając do wizyt u lekarza. Fundacja potrzebowała więc nowego podejścia do komunikacji tematu profilaktyki raka szyjki macicy - dodaje.

Komunikacja nie straszy i unika mówienia wprost o problemach. Jest pozytywna, kolorowa, dynamiczna i w prosty sposób zachęca do działania. Spot reklamowy jak i cała kampania utrzymane są w tonie nowoczesnym.

W kampanii „Weź się zbadaj” wzięły udział  m.in. Katarzyna Cerekwicka, Agnieszka Więdłocha, Olga Borys, Julia Wieniawa i Nicole Sochacki, a także Ida Karpińska, prezes Fundacji „Kwiat Kobiecości”, organizatora kampanii.

Cytologia w spocie promowana jest jako działanie modne, będące odruchem każdej silnej, nowoczesnej kobiety, która dba tak samo jak o atrakcyjny wygląd zewnętrzny, także o swoje zdrowie. Przekaz skupia się na tym, że cytologia to badanie bezbolesne, szybkie, nieinwazyjne – i może uratować życie.

Kampania rozpoczęła się eventem pod Pałacem Kultury i Nauki gdzie można było darmowo wykonać cytologię i test HPV w specjalistycznie wyposażonym cytobusie, w dwóch gabinetach ginekologicznych.

Działania prowadzone będą do 6 marca m.in. w prasie kobiecej („Tina”, „Avanti”, „100 rad poradnik 50+”, „Cosmopolitan”, „Women’s Health”, „Mama”, „Dobry Tydzień”) oraz w internecie (współpraca z wp.pl, polki.pl, mamotoja.pl, 5mdz.pl).

Za realizację kampanii odpowiadają pro bono: agencja Advalue (strategia i kreacja), Jamel Interactive (strona www), Warszawska Szkoła Reklamy (realizacja spotu) oraz studio fotograficzne Tęcza.

bg