Kamila Biedrzycka-Osica rozstaje się z telewizją WP

Dziennikarka Kamila Biedrzycka-Osica zakończyła pracę w telewizji WP, w której współprowadziła poranny program „Dzień dobry WP”. Była związana ze stacją od jej startu pod koniec ub.r.

Kamila Biedrzycka, fot. Adam Harry Charuk

W telewizji WP Kamila Biedrzycka-Osica była jednym z gospodarzy porannego pasma „Dzień dobry WP”, prowadziła rozmowy z politykami i publicystami.

Do zespołu Wirtualnej Polski dołączyła jesienią ub.r., a kanał WP zaczął nadawanie na początku grudnia. W piątek rano Biedrzycka-Osica pożegnała się na Twitterze z widzami i pracownikami stacji. W odpowiedzi na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl potwierdziła, że rozstaje się z WP.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marta-czartoryska-zak-odchodzi-z-wirtualnej-polski ##

Kamila Biedrzycka-Osica poprzednio przez cztery lata pracowała w TVP Info jako reporterka sejmowa i prowadząca program „Gość poranka” (odeszła ze stacji w marcu ub.r.). Wcześniej była reporterką m.in. w TVN 24 i TOK FM.

W kwietniu br. pasmo „Dzień dobry WP” skrócono o połowę, do godziny, i przesunięto na godz. 8:00. Jednocześnie pożegnano się z częścią dziennikarzy, m.in. Igorem Sokołowskim, Katarzyną Krupą i Małgorzatą Ohme. Jednocześnie z funkcji szefa kanału odszedł Wojciech Pawlak, a dyrektor programową została Barbara Bilińska.

Pod koniec maja w ramówce stacji pojawiły się filmy, a na początku czerwca szefową publicystyki i informacji została Monika Szymborska.

Kierownictwo Wirtualnej Polski nie ukrywało, że jest niezadowolone z oglądalności telewizji WP - dostępnej m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-8) - w pierwszych miesiącach br. - Nie mamy wielu kompetencji w rozumieniu widzów „MUX-owych”, nasze doświadczenia dotyczą innych grup odbiorców. Na MUX-ie ewidentnie nie trafiliśmy z ofertą, chcemy to możliwie szybko skorygować - mówił w połowie marca prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski. - Telewizja WP uczy nas na pewno większej cierpliwości. Internet dużo szybciej reaguje na wszelkie zmiany programowe, natomiast w telewizji zmiana nawyków widzów wymaga zdecydowanie więcej czasu niż zakładaliśmy - dodał.

Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. udział telewizji WP w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej wyniósł 0,18 proc., najmniej spośród czterech kanałów uruchomionych pod koniec ub.r. W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska z działalności stacji miała 879 tys. zł wpływów reklamowych i 3,96 mln zł straty EBITDA.

tw