Kanały TVP na MUX-8 dopiero w połowie 2018 roku

Kanały TVP na MUX-8 pojawią się dopiero w połowie 2018 roku - zapowiada prezes Jacek Kurski, prezes TVP. Na razie trwają negocjacje nadawców z EmiTelem ws. stawek płaconych za dosył kanałów do tego multipleksu.

Ósmy multipleks został uruchomiony w połowie 2016 roku. Od końca października 2016 r. na MUX-8 nadawany jest kanał Zoom TV (należący do Cable Television Networks & Partners), od listopada kanał Nowa TV (ZPR Media), a od początku grudnia  - WP (Wirtualna Polska) i Metro (nadawcą była Agora, ale kanał został przejęty przez Discovery Polska). Technicznym operatorem multipleksu jest firma Emitel.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zurkowska-o-odkupieniu-metra-marka-z-silna-pozycja-zamierzamy-dzialac-w-ramach-koncesji-krrit ##

Trzy sloty na tym multipleksie przyznano Telewizji Polskiej, która może umieścić tam trzy kanały w standardowej rozdzielczości (SD) lub jeden w standardowej rozdzielczości i drugi w jakości HD.

Telewizja Polska odwleka jednak z uruchomieniem kanałów na multipleksie ósmym, co było tłumaczone bardzo niską jakością sygnału, a także problemami z dźwiękiem, polaryzacją i obowiązkiem przestawiania anten. W sierpniu ub.r. informowaliśmy, że nadawca publiczny chce wejść na MUX-8 w 2018 roku (prawdopodobnie na początku roku) i zająć od razu wszystkie przyznane sloty.

Kanały TVP na MUX-8 dopiero w połowie 2018 roku

Kanałów TVP nie będzie na MUX-8 jednak w czasie igrzysk olimpijskich w Korei Południowej, ale z zapowiedzi prezesa Jacka Kurskiego wynika, że mogą się pojawić w okolicach mundialu, do którego relacji TVP ma prawa.

Kurski przyznaje, że trwają rozmowy z Emitelem na temat warunków uruchomienia nadawania na MUX-8.

- Bylibyśmy na multipleksie ósmym game-changerem, nasze pojawienie się tam odbyłoby się z korzyścią dla całego rynku - mówi Kurski, dodając jednak, że na razie trwają negocjacje stawek na nadawanie na MUX-8. - Nasze wejście na MUX-8 przy niższych cenach i tak zapewniłoby Emitelowi wpływy, musimy też być najpierw pewni, że rzeczywiście będzie zapewniony dostęp widowni do MUX-8, a to wymaga kampanii promocyjnej, przy której liczymy na wsparcie Emitela, który także powinien być tym zainteresowany - dodaje Kurski.

Nadal brak konkretnych szczegółowych informacji o ofercie programowej, którą TVP zaproponuje na ósmym multipleksie. Rozważane jest wrzucenie tam kanału TVP Sport w wersji HD. Inne rozwiązanie to przeniesienie dwóch kanałów z MUX-3 na MUX-8 i uruchomienie TVP Sport HD na multipleksie trzecim, który ma lepszy zasięg.

Dane Nielsen Audience Measurement pokazują, że w 2017 roku to Metro zbudowało najwyższy wynik (0,55 proc. udziału w grupie 4+), a za nim uplasowały się Zoom TV (0,52), WP (0,50) i Nowa TV (0,41).

pr