Kantar Millward Brown i Urban Communications będą razem badać branżę e-sportową

Firma badawcza Kantar Millward Brown i agencja marketingu sportowego Urban Communications powołały wspólny zespół badawczo-strategiczny, który będzie oferował reklamodawcom wiedzę na temat aspektów marketingowych sektora e-sportowego. Zespołem kierują dr Michał Lutostański i Michał Mango.

Rynek esportu rozwija się zarówno na świecie, jak i w Polsce bardzo dynamicznie. Tylko w ciągu ostatnich 4 lat liczba egraczy w Polsce wzrosła z 7,5 do 16 mln. - Tempo wzrostu tego rynku i jego atrakcyjność kreują duże oczekiwania ze strony biznesu zainteresowanego esportem - informują obie firmy w komunikacie.

Zespołem kierują dr Michał Lutostański (Kantar Millward Brown) i Michał Mango (Urban Communications). W jego skład wchodzi trzech strategów mających doświadczenie na rynku sportowym i e-sportowym oraz 10-osobowy zespół badaczy ilościowych i jakościowych.

- Podobnie jak w początkach big data nie wszyscy wiedzą o co chodzi, ale każdy chciałby zająć się esportem. Dzisiaj widzów Twitcha jest więcej niż CNN czy Fox News. Chcemy pomagać biznesowi w Polsce zrozumieć ten rynek, poznać jego potrzeby oraz dobrze je zaadresować. Łączymy ogromne doświadczenie badawcze Kantara w badaniach komunikacji, sponsoringu czy ewaluacji eventów z wiedzą o rynku e-sportowym i strategiach sponsoringowych Urban Communications. My nie szukamy odpowiedzi na pytanie, czy warto inwestować w e-sport, ale jak - opisuje dr Michał Lutostański, client director w Kantar Millward Brown

Utworzony właśnie zespół będzie m.in. analizował dopasowanie różnych firm i marek do sponsorowania poszczególnych lig i drużyn e-sportowych oraz promowania się przy nich w innej formie. Będzie też radził marketerom, jak pozyskać uwagę, zaangażowanie i przywiązanie kibiców e-sportu.

- Wszyscy widzimy jak mocno rozwija się e-sport, widzą to także marki szukające dotarcia do młodej grupy odbiorców, ale nie wszyscy wiedzą jak do tego tematu podejść. Czy lepiej zainwestować w organizację, ligę, pozyskać ambasadora, pojawiać się na eventach lub może stworzyć własną inicjatywę e-sportową? Chcemy pomóc markom odpowiedzieć na te pytania. Stąd właśnie nasza inicjatywa. Wykorzystując doświadczenie w sporcie tradycyjnym, chcielibyśmy porównać te dwie dziedziny, czyli sport i e-sport - zapowiada Michał Mango, CEO i dyrektor strategiczny Urban Communications.

tw