Testowy program Kauflandu w obszarze e-commerce był prowadzony od października ub.r. na terenie Berlina. Mieszkańcy miasta mogli zamawiać towary oferowane przez Kaufland w internecie i otrzymać ich dostawę pod wskazany adres.
Teraz Kaufland zapowiedział, że pilotaż zakończy się 23 grudnia br. i nie będzie kontynuowany jako oferta e-commerce niemieckiej sieci.
Kierownictwo Kaulandu wyjaśniło, że przyjęty model sprzedaży online z dostawami do domu został dobrze przyjęty przez klientów. Nie spełnił jednak biznesowych oczekiwań firmy i aby okazać się opłacalny musiałby spowodować podniesienie cen produktów. To zaś jest nie do przyjęcia w polityce sprzedawcy.
Patrick Kaudewitz, prezes zarządu Kauflandu poinformował, że przy realizacji pilotażu związanego z segmentem e-commerce było zatrudnionych ok. 300 pracowników firmy. W związku z zakończeniem programu zostaną im przedstawione oferty pracy, część znajdzie inne zajęcie w strukturach spółki.
W Polsce Kaufland nie oferuje zakupów internetowych z dostawą towarów do domu. Sieć udostępnia jedynie aplikację mobilną, dzięki której klienci mogą zapoznać się z ofertą Kauflandu dostępną w sklepach stacjonarnych.
ps
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kaufland-rezygnuje-ze-sprzedazy-internetowej-okazala-sie-nieoplacalna