„Kevin sam w domu” hitem świąt. TVP1 i Polsat na czele rynku telewizyjnego

W święta Bożego Narodzenia Polacy spędzili przed telewizorem ponad sześć godzin, o 17 minut więcej niż rok wcześniej. Najchętniej oglądaną stacją była TVP1, ale w grupie 16-49 pierwszy był Polsat. Najwięcej widzów zgromadził film „Kevin sam w domu”.

Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była telewizyjna Jedynka z udziałem na poziomie 11,43 proc., czyli o 0,77 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 9,88 proc. udziału po wzroście o 0,62 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął TVN (9,66 proc. udziału, wzrost o 0,93 pkt. proc.).

Najwięcej w top 10 straciła Dwójka, która znalazła się na kolejnym miejscu. Jej udział zmalał o 1,06 pkt. proc. do 7,04 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazł się TV Puls (4,51 proc. udziału, + 0,32 pkt. proc.), który wyprzedził TVN7 (4,34 proc. udziału, + 0,12 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Zmiana SHR% (w pkt. proc.)

Stacja

25-12-2015 - 26-12-2015

25-12-2016 - 26-12-2016

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVP1

1 042 545

12,20%

1 022 205

11,43%

-0,77%

Polsat

791 506

9,26%

883 788

9,88%

0,62%

TVN

745 949

8,73%

863 679

9,66%

0,93%

TVP2

691 883

8,10%

629 764

7,04%

-1,06%

TV PULS

358 370

4,19%

403 196

4,51%

0,32%

TVN7

360 678

4,22%

388 196

4,34%

0,12%

TV4

248 633

2,91%

300 547

3,36%

0,45%

TVN24

158 065

1,85%

236 922

2,65%

0,80%

TVP INFO

239 859

2,81%

228 494

2,56%

-0,25%

TVP Rozrywka

181 897

2,13%

207 678

2,32%

0,19%

W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,95 proc., po wzroście o 0,70 pkt. proc.

Drugi był TVN, notujący wzrost udziału o 0,64 pkt. proc. do 11,42 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (7,68 proc. udziału, spadek o 2,01 pkt. proc.) i TVP2 (6,11 proc., - 1,12 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

Zmiana SHR% (w pkt. proc.)

Stacja

25-12-2015 - 26-12-2015

25-12-2016 - 26-12-2016

AMR

SHR%

AMR

SHR%

Polsat

412 372

11,25%

457 648

11,95%

0,70%

TVN

394 797

10,78%

437 467

11,42%

0,64%

TVP1

355 078

9,69%

293 932

7,68%

-2,01%

TVP2

264 919

7,23%

233 975

6,11%

-1,12%

TVN7

187 110

5,11%

196 877

5,14%

0,03%

TV PULS

156 352

4,27%

186 821

4,88%

0,61%

TV4

135 377

3,69%

156 475

4,09%

0,40%

TTV

62 184

1,70%

82 834

2,16%

0,46%

Puls 2

50 438

1,38%

79 806

2,08%

0,70%

Polo TV

74 542

2,03%

77 191

2,02%

-0,01%

Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-59

Zmiana SHR% (w pkt. proc.)

Stacja

25-12-2015 - 26-12-2015

25-12-2016 - 26-12-2016

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVN

538 036

9,95%

615 954

10,95%

1,00%

Polsat

540 223

9,99%

607 344

10,80%

0,81%

TVP1

567 008

10,49%

513 642

9,13%

-1,36%

TVP2

420 585

7,78%

369 731

6,57%

-1,21%

TVN7

258 578

4,78%

283 686

5,04%

0,26%

TV PULS

247 144

4,57%

266 856

4,75%

0,18%

TV4

188 453

3,49%

222 604

3,96%

0,47%

TVP Rozrywka

108 519

2,01%

121 699

2,16%

0,15%

Puls 2

71 954

1,33%

112 081

1,99%

0,66%

TVN24

74 962

1,39%

108 331

1,93%

0,54%

Najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w domu”, który w wigilię śledziło średnio 4,33 mln widzów Polsatu.

Na podium znalazły się jeszcze serwisy informacyjne TVP1 nadane 26 grudnia br. - „Wiadomości” obejrzało 4,03 mln widzów, a „Teleexpress” wybrało 3,83 mln osób.

Czwarta lokata należała do specjalnego odcinka reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Pierwszy Dzień Świąt śledziło 3,37 mln widzów, a oczko niżej znalazł się drugi film w top 10 - „Listy do M.” (3,29 mln oglądających).

24-12-2016 - 26-12-2016

Wszyscy 4+

Tytuł

Stacja

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/

Polsat

24-12-2016

20:05:45

22:11:20

4 331 801

30,47%

WIADOMOŚCI

TVP1

26-12-2016

19:30:03

19:58:45

4 031 398

24,78%

TELEEXPRESS

TVP1

26-12-2016

17:00:04

17:15:07

3 833 012

27,66%

ROLNIK SZUKA ŻONY - WYDANIE SPECJALNE

TVP1

25-12-2016

21:25:14

22:14:43

3 374 755

21,53%

LISTY DO M. /FILM KOM.POL./

TVN

26-12-2016

20:00:51

22:20:07

3 294 799

20,13%

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

26-12-2016

18:38:18

19:22:17

3 233 609

20,77%

WIELKIE KOLĘDOWANIE Z POLSATEM /KONCERT/

Polsat

24-12-2016

17:48:20

18:32:29

3 073 326

29,53%

BARWY SZCZESCIA /SER.POL./

TVP2

26-12-2016

20:13:43

20:38:38

3 065 447

17,98%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

25-12-2016

20:05:23

20:10:35

3 011 300

18,86%

MISTRZOSTWA POLSKI W SKOKACH NARCIARSKICH

TVP1

26-12-2016

14:42:34

15:29:14

2 906 615

22,55%

25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 6 godzin 1 minutę i 36 sekund. Było to o 17 minut i 9 sekund dłużej niż rok wcześniej i o 8 minut i 18 sekund dłużej niż dwa lata temu.

Okres:

ATV

25-12-2014 - 26-12-2014

05:53:18

25-12-2015 - 26-12-2015

05:44:27

25-12-2016 - 26-12-2016

06:01:36

Podczas świąt Bożego Narodzenia najwięcej na reklamę w telewizji - 3,09 mln zł - wydał T-Mobile. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 3,08 mln zł znalazł się Smart Dom (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).

25-12-2016 - 26-12-2016

Marka

Wydatki (w zł)

T-MOBILE

3 090 874

SMART DOM

3 078 750

MEDIA EXPERT

2 321 901

MEDIA MARKT

2 140 641

SKODA

2 126 825

Michał Kurdupski