„Komisarz Alex” ze stabilną widownią. TVP1 z reklam zarobiła 4,29 mln zł

Dziesiątą serię „Komisarza Alexa” śledziło średnio 1,99 mln widzów, niemal tyle samo ile miała ósma edycja pokazywana rok temu. TVP1 w czasie emisji serialu była wiceliderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 4,29 mln zł.

serial “Komisarz Alex”

Średnia widownia dziewiątej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanego w soboty o godz. 20.15, w okresie od 2 września do 9 grudnia br.) wyniosła 1,99 mln osób. Przełożyło się to na 13,40 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,18 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,23 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.

Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek serii. Oglądało go 2,30 mln osób.

Dla porównania, ósmą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,02 mln osób, a jej udział plasował się na poziomie 13,11 proc. w 4+, 8,26 proc. w 16-49 i 10,63 proc. w 16-59. Oznacza to, że widownia serialu niemal się nie zmieniła.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/2-9-mln-widzow-dziewczyn-ze-lwowa-2-tvp1-zdecydowanym-liderem-rynku ##

TVP1 w paśmie nadawania „Komisarza Alexa” była wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN, który emitował wówczas gł. „Mam talent!”, a udział tej stacji wyniósł 16,25 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 (gł. „The Voice of Poland”; 11,74 proc.) oraz Polsat (filmy; 7,67 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 Jedynka wypadła najsłabiej wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”. Z kolei w grupie 16-59 stacja zajęła miejsce trzecie.

Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 10” wyniosły 4,29 mln zł. Ósma edycja zarobiła z reklam 4,67 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Komisarz Alex” oparty jest na niemiecko-austriackiej produkcji zatytułowanej „Komisarz Rex”, producentem wykonawczym polskiej wersji jest spółka Water Color Studio.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/880-tys-widzow-teleturnieju-rodzina-wie-lepiej-tvp1-przegrala-z-konkurencja ##

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Michał Kurdupski