Złote Spinacze 2017: do 72 osób powiększono skład jury

Przewodniczącą jury tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze została Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden. Pracami poszczególnych grup jurorów pokierują Małgorzata Mejer (manager do spraw komunikacji korporacyjnej, Procter&Gamble), Marek Kosycarz (wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego) oraz Zbigniew Gajewski, niezależny doradca wizerunkowy. Skład jury liczy 72 osoby, o 15 więcej niż w roku ubiegłym.

Związek Firm Public Relations powołał jury konkursu Złote Spinacze. W jego składzie znaleźli się  przedstawiciele agencji public relations, największych firm i najważniejszych instytucji oraz mediów i środowiska naukowego. Jurorzy będą obradowali w trzech 24-osobowych grupach, Zakres ocenianych przez grupę jurorską kategorii konkursowych może ulec zmianie w przypadku znacznych dysproporcji w ilości zgłoszeń do poszczególnych kategorii.

Pierwsza grupa, pod przewodnictwem Zbigniewa Gajewskiego, oceni kampanie w kategoriach: Kampania społeczna, Event społeczny, Corporate Social Responsibility, Event komercyjny, Social Media, PR miejsca, miasta i regiony, Kultura i media, Turystyka i rekreacja, Moda i styl życia, Sport, Kreatywność.

Grupa druga, pod kierownictwem Marka Kosycarza, będzie obradowała nad kategoriami: Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa, PR korporacyjny, Komunikacja wewnętrzna, PR finansowy i relacje inwestorskie, Business-to-Business PR, Employer Branding, Public affairs i lobbying, Przemysł i infrastruktura, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Medycyna i zdrowie, Finanse, Efektywność.

Trzecia grupa jurorska, której obradom przewodniczy Małgorzata Mejer, oceni zgłoszenia w kategoriach: Media Relations, PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Content Marketing - branded content, Custom Publishing, Uroda, higiena i wellness, Technologia, IT, telekomunikacja, NGO i sektor publiczny, Sektor spożywczy, Motoryzacja i transport, Research&Insight.

Konkurs ma charakter otwarty, zgłoszenia są przyjmowane od 22 maja. Zainteresowane podmioty mogą wysyłać zgłoszenia do 4 lipca do godz. 16:00 w pierwszym terminie oraz do 11 lipca do godz. 16:00 w drugim, ostatecznym terminie.

W ubiegłorocznej edycji Złotych Spinaczy najwięcej nagród zdobyły agencje Havas PR Warsaw, MSL Group, Komunikacja Plus oraz Garden of Words. Od zeszłego roku zmieniły się także zasady przyznawania nagród – wprowadzono podział na Złotem Srebrne oraz Brązowe Spinacze.

jd