Króliki w rządowej kampanii promują zdrowy styl życia dla większej dzietności (wideo)

Ruszyła kampania społeczna Ministerstwa Zdrowia promująca zdrowy styl życia. Bohaterami akcji, przygotowanej przez Propeller Film, są króliki.

W spocie opisywany jest sposób królików na posiadanie licznego potomstwa. Jeden z bohaterów podkreśla, że te zwierzęta zdrowo jedzą, dużo się ruszają, nie stresują się niepotrzebnie oraz nie korzystają z używek.

- Więc jeśli chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. Wiem, co mówię - ojciec miał nas 63 - stwierdza narrator spotu. Klip jest utrzymany w pogodnej, idyllicznej stylistyce.

Przygotowaniem spotu zajął się dom produkcyjny Propeller Film. - Szukaliśmy jakiegoś ezopowego odniesienia, tak aby poprzez baśnie, zwierzęta móc trafić z przekazem do szerokiej grupy odbiorców - wyjaśnił Jakub Kubicki, współzałożyciel i producent wykonawcy w firmie, w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”. - Seksualność jest otoczona różnymi tabu i trudno poruszać się w tym obszarze, tak aby nikogo nie urazić. Nie chcieliśmy robić filmu instruktażowego. Baliśmy się wulgarności. Króliki wydawały się dobrym rozwiązaniem tych dylematów. Jeżeli spot wywoła dyskusję, to dobrze. W ten sposób jest szansa, że temat zostanie dostrzeżony - dodał.

Spot jest głównym elementem kampanii finansowanej przez Ministerstwo Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016–2020. Działania obejmuję telewizję i radio. Akcja ma promować zdrowy styl życia w celach prokreacyjnych, jest skierowana głównie do osób w wieku 18-45 lat.

Budżet kampanii wynosi 2,7 mln zł.

tw