Kurski o dwóch latach prezesury TVP: spełniłem złożone obietnice, czas na kabarety i kulturę wysoką

- Wydaje mi się, że spełniłem wszystkie obietnice, które złożyłem - w taki sposób Jacek Kurski podsumowuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl dwa lata na stanowisku prezesa Telewizji Polskiej. Jako swoje sukcesy wymienia zwiększenie produkcji wewnętrznej i obecność sportu na antenach TVP. Kurski chce skupić się teraz m.in. na przywróceniu kabaretów do telewizji publicznej oraz zwiększeniu nacisku na kulturę wysoką.

Jacek Kurski został prezesem Telewizji Polskiej 8 stycznia 2016 roku - zastąpił Janusza Daszczyńskiego po tym, jak rząd PiS przyjął „małą” nowelizację ustawy medialnej, zakładającej wybór władz mediów publicznych przez ministra skarbu państwa. Na członka zarządu TVP powołano Macieja Staneckiego. Nowy prezes TVP podczas pierwszej konferencji prasowej zapowiedział przeprowadzenie audytu w spółce i powrót nadawcy do samodzielnej produkcji telewizyjnej.

Po dwóch latach od objęcia stanowiska Kurski jest zadowolony ze swojej pracy. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl podkreśla, że TVP zaczęła produkować wewnętrznie więcej programów.

- Wydaje mi się, że spełniłem wszystkie obietnice, które złożyłem, czyli przywrócenie prestiżu telewizji publicznej oraz odbudowy jej siły. Telewizja zaczęła produkować własnymi siłami, zamawiać na rynku to, co jest ciekawego do zamówienia i jest lojalna i skuteczna w przekazywaniu misji kulturowej i tożsamościowej - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski. - Robimy rozrywkę na wysokim poziomie, ale mam ambicję odbudowy kabaretu. Rozmawiamy z kabaretami, są widoki na nowy format, ale to wymaga czasu. Przede wszystkim jest wielki przełom w sporcie, który zaistniał w pełnej krasie w TVP - podkreśla.

W 2018 roku Jacek Kurski chce zadbać o ofertę programową z dziedziny kultury wysokiej. Dlatego 31 grudnia TVP Kultura wyemituje Koncert Sylwestrowy w Filharmonii Narodowej, który będzie pokazywany równolegle do "Sylwestra z Dwójką" TVP2.

- Chciałbym teraz większy nacisk położyć na kulturę wysoką. Zapowiedziałem już Koncert na fortepianie Chopina i Sylwestra w Filharmonii Narodowej. Poleciłem też realizację formatu na główną antenę, w którym w atrakcyjnej formie będą prezentowane pozycje książkowe i przekierowywane do rozmów w TVP Kultura. To będą jedno- lub dwuminutowe spoty, które nie zamęczą widza all’owego. Ten format trafi na antenę już wiosną - dodaje Kurski.

„Alarm!”, „Leśniczówka” i „Magazyn 997” w TVP1. „Za marzenia”, „La La Poland”, „Big Music Quiz” w TVP2

Telewizja Polska zaprezentowała wczoraj nowości w wiosennej ramówce. W TVP1 znalazły się m.in. reporterski magazyn „Alarm!”, telenowela „Leśniczówka” i poruszający kryminalne tematy „Magazyn 997”. Widzowie zobaczą również cykle „Ocaleni”, „Od Opola do Opola” i „Spotkanie ze Świętym”.

W wiosennej ramówce TVP2 zadebiutują trzy seriale: „Za marzenia”, „Trzecia połowa” i „La La Poland”. Na antenie stacji pojawią się również rozrywkowe programy „Big Music Quiz” i „Ludzik, czyli One Man Show”, a także misyjna produkcja „Zakupy pod kontrolą”.

- To najbogatsza ramówka za mojej kadencji - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. - Kontynuujemy to, co dobre, ale dokładamy w każdy segmencie gatunków telewizyjnych coś nowego - zapowiada prezes TVP.

Dodaje, że premiery kosztują, ale są to dobrze wydawane pieniądze. - Cały czas twardo negocjujemy, mamy platformę zakupową, nowe formaty należą do nas, nie ma rozrzutności, jest oszczędność - mówi.

TVP chce powalczyć o młodego widza. - Chcemy odmłodzić widownię, choć szanujemy tę, którą mamy - dodaje Jacek Kurski.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.,a  TVP2 - 7,87 proc.

łb