Land Rover na Geneva Motor Show 2018: Range Rover SV Coupé w 999 egzemplarzach (wideo)

Podczas wystawy Geneva Motor Show firma Jaguar Land Rover zaprezentowała luksusowego SUV-a Coupé typu Full-Size: 2-drzwiowego Range Rovera SV Coupé w wersji limitowanej.

Model SV Coupé, stworzony przez studio projektowe Land Rover Design i dział Special Vehicle Operations, posiada elektrycznie domykane drzwi pozbawione ramek. Światło dostaje się do wnętrza także za sprawą panoramicznego dachu.

Kombinacje kolorystyczne nadwozia, w tym nowa opcja wykończenia Contour Graphic dostępna w czterech dwutonowych kompozycjach kolorystycznych, są zrównoważone przez wzory bocznych wlotów powietrza i osłony chłodnicy. To również pierwszy Range Rover oferowany opcjonalnie z 23-calowymi obręczami kół.

Z wyjątkiem maski i dolnej części pokrywy bagażnika, wszystkie aluminiowe elementy poszycia nadwozia dwudrzwiowego SV Coupé są stworzone na nowo, podobnie jak zderzaki przedni i tylny. Nowa dwuczęściowa osłona chłodnicy składa się z siatki Brunel Metallic i nałożonej na nią przedniej siatki Bright Chrome oraz metalowej obwódki w kolorze Satin Indus Silver, natomiast wytłoczone na masce i pokrywie bagażnika oznaczenie Range Rover w kolorze Bright Chrome/Black jest wykonywane ręcznie w „Jewellery Quarter” w Birmingham. Metalowe wloty powietrza Noble Chrome z siatką Brunel Metallic i metalową obwódką Satin Indus Silver stanowią dopełnienie bezramkowych drzwi z funkcją elektrycznego domykania oraz ozdobnych klamek Bright Chrome w kolorze nadwozia.

Reflektory Pixel-Laser LED ze 144 diodami LED i czterema diodami laserowymi zapewniają pięciokrotnie więcej światła niż zwykłe diody LED w dodatkowych laserowych światłach drogowych (ponad 500 m) i działają po przekroczeniu prędkości 80 km/h, gdy nie zostaną wykryte żadne zewnętrzne źródła światła.

W środku zastosowano skórzaną tapicerkę foteli Semi-Anline oraz pikowany wzór tapicerki "Diamon quilt design" w kształcie rombów.

Klienci modelu SV Coupé mogą wybierać spośród czterech kontrastowych kompozycji kolorystycznych wnętrza oraz wielu wersji wnętrza o jednym odcieniu tapicerki. Do tego dochodzą trzy okleiny z naturalnego drewna. Opcjonalne lakiery obejmują Liquesence, który wnosi wykończenie o strukturze ciekłego metalu. Ponadto zespół ds. personalizacji działu Special Vehicle Operations oferuje klientom 100 dodatkowych kolorów lakieru i dopasowane do preferowanego wzornika odcienie, a także różne wykończenie (skórę o różnej kolorystyce z przodu i z tyłu oraz o indywidualnym pikowanym wzorze, kontrastowe przeszycie, haft na zagłówkach, grawerowane klamki i nakładki progowe oraz emblematy z metalu szlachetnego).

Ogrzewane i wentylowane fotele z przodu z elektryczną regulacją w 10 płaszczyznach oraz elektrycznie regulowane w 5 płaszczyznach fotele z tyłu, obite półanilinową skórą, charakteryzują się pikowanym wzorem w kształcie rombów. W SV Coupé zastosowano też szersze i głębsze pianki siedzisk oraz specjalnie opracowane warstwy pośrednie.

System multimedialny InControl Touch Pro Duo obejmuje 10-calowy wyświetlacz, 10-calowy panel sterowania oraz 12-calowy ekran Interactive Driver Display, podczas gdy 10-calowy kolorowy wyświetlacz przezierny prezentuje wskazówki nawigacji, w tym nazwy ulic, informacje o nachyleniu i kołach, dane tempomatu, obrotomierza oraz informację o załączonym biegu. 1700-watowy, 23-głośnikowy system dźwięku Meridian 3D Signature z dwukanałowym subwooferem wyposażono w technologię Trifield 3D.

SV Coupé rozwija prędkość maksymalną 266 km/h, a za sprawą zastosowania 565-konnego, 5.0-litrowego benzynowego silnika V8 Suoercharged, przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,3 sekundy. Samochód oferuje maksymalną głębokość brodzenia 900 mm oraz możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 3,5 tony.

Stały napęd 4x4 z dwubiegową skrzynką rozdzielczą (redukcyjną) i aktywną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego jest dodatkowo wspomagany przez system Terrain Response 2 obejmujący programy Dynamic, Eco, Comfort, Grass Gravel Snow, Mud and Ruts, Sand i Rock Crawl.

Prześwit modelu SV Coupé obniżono o 8 mm w stosunku do zwykłego Range Rovera. Dodatkowo automatycznie obniża się on o 15 mm przy prędkości 105 km/h w celu poprawy stabilności i ograniczenia zużycia paliwa. Jego pięć ustawień wysokości zawieszenia pneumatycznego obejmuje: prześwit Access (maks. 50 mm poniżej standardowego), prześwit Off-Road 1 (maks. 40 mm pow. standardowego, do 80 km/h), prześwit Off-Road 2 (maks. 75 mm pow. standardowego, do 50 km/h) - dodatkowo automatyczne podniesienie o 30-40 mm w przypadku wykrycia przeszkody oraz dalsze ręczne zwiększenie o 30-40 mm.

Range Rover SV Coupé trafi do sprzedaży w IV kwartale 2018 r. i będzie dostępny jedynie na indywidualne zamówienie. Produkcja będzie ograniczona do 999 egzemplarzy. Każdy SV Coupé będzie ręcznie składany według indywidualnej specyfikacji klienta w ośrodku technicznym SVO w Wielkiej Brytanii.

km