Legimi negocjuje kupno niemieckiego serwisu z e-bookami Readfy

Firma Legimi, oferująca e-booki i audiobooki w modelu abonamentowym, podpisała list intencyjnych dotyczący przejęcia 100 proc. udziałów niemieckiej firmy Readfy prowadzącej serwis z e-bookami w modelu freemium. - Readfy przez lata potwierdził, że czytanie ebooków sponsorowanych przez reklamodawców jest bardzo dobrze oceniane przez użytkowników i  zmniejsza barierę wejścia dla początkujących e-czytelników - uzasadnia Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.

W komunikacie giełdowym podano, że negocjacje oraz audyt mają zakończyć się podpisaniem umowy sprzedaży najpóźniej w kwietniu. Strony ustaliły, iż kwota transakcji nie zostanie upubliczniona.

Readfy działa w Niemczech, oferuje 80 tys. niemieckojęzycznych e-booków w modelu reklamowym (użytkownicy mogą czytać e-booki w zamian za oglądanie reklam). Firma ma umowy z ponad 300 wydawcami, w ub.r. notowała średnio ok. 10 tys. euro wpływów miesięcznie. Z jej platformy korzysta 400 tys. użytkowników, a czego 60 tys. robi to każdego miesiąca.

Legimi poprzez przejęcie Readfy chce wprowadzić swoją abonamentową, odpłatną ofertę z e-bookami i audiobookami na rynek niemiecki. - Dodatkowo przejęcie niemieckiego podmiotu może znacząco poprawić siłę negocjacyjną w relacjach z wydawcami na tamtym rynku - obecnie Readfy dysponuje umowami z ponad 300 wydawcami, oferując 180 tys. tytułów w modelu reklamowym, a twórcami i udziałowcami Readfy są osoby  doskonale znane na lokalnym rynku książki - zaznaczono w komunikacie giełdowym Legimi.

- Readfy przez lata potwierdził, że czytanie ebooków sponsorowanych przez reklamodawców jest bardzo dobrze oceniane przez użytkowników i  zmniejsza barierę wejścia dla początkujących e-czytelników. Z kolei Legimi oferuje komplementarne rozwiązanie dla tych odbiorców, którzy chcą podnieść swój komfort czytania i decydują się na e-czytnik i pełnoprawną ofertę bez reklam. Po kilkumiesięcznych testach wierzymy, że model freemium stanowi doskonałe uzupełnienie dla opcji premium, którą obecnie posiadamy i już oferujemy na rynku niemieckim. Podobną strategię realizują firmy z branży muzycznej, np. Spotify, do którego często jesteśmy porównywani - komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi

Spółka obecnie szykuje się do debiutu giełdowego na rynku NewConnect, zamierza sprzedaż swoje akcje za ponad 1,5 mln zł. W 2016 roku firma miała 4,2 mln zł wpływów i 0,6 mln zł zysku EBITA, a w pierwszej połowie ub.r. - 3,3 mln zł wpływów i 0,6 mln zł EBITDA.

tw