Lewandowski z 3 mln fanów, w górę Stoch i Kowalczyk (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)

Facebookowy fanpage Roberta Lewandowskiego lada dzień przekroczy poziom 3 mln fanów, a duże wzrosty osiągnęły profile Kamila Stocha i Justyny Kowalczyk. Na YouTube najwięcej wyświetleń mają materiały na kanałach Prosto, MyMusic i TVN, a na Twitterze najpopularniejsi są Wojciech Szczęsny i Joanna Krupa.

Z raportu NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl wynika, że obecnie już 21 polskich fanpage’y facebookowych ma ponad milion użytkowników. W tej grupie zdecydowanie największy jest profil Roberta Lewandowskiego, który przekracza właśnie poziom 3 mln fanów. Przy czym w odróżnieniu od innych czołowych fanpage’y, większość jego użytkowników to internauci z zagranicy (analizowaliśmy to na początku br., gdy profil miał 2,5 mln fanów - zobacz szczegóły).

Więcej niż dwa miliony użytkowników mają fanpage’e Serca i Rozumu oraz sieci Play, natomiast pozostałych 18 „milionowych” profili lubi od 1 do 2 mln internautów.

Relatywnie najwięcej fanów zyskali w lutym złoci medaliści z Soczi. Liczba użytkowników fanpage’a Kamila Stocha podwoiła się (z niecałych 150 do 302 tys.), a u Justyny Kowalczyk wzrosła o 66 proc., do 615 tys.

>>> Serce i Rozum z ponad 2 mln polskich fanów na Facebooku (raport z lutego 2014)

Z kolei na YouTube najwięcej użytkowników obserwuje autorskie kanały rozrywkowe prowadzone przez indywidualnych twórców: SA Wardega, Abstrachuje TV i Niekryty Krytyk. Jako jedyne mają one po ponad milion subskrybentów. Natomiast pod względem liczby wyświetleń filmików zdecydowanym liderem jest kanał wytwórni muzycznej Prosto, którego materiały obejrzano łącznie 459 mln razy. Treści na kanale innej wytwórni - MyMusic zanotowały 302 mln wyświetleń, a na kanale TVN - 241 mln. Wśród indywidualnych twórców najpopularniejszy jest Niekryty Krytyk, którego filmiki obejrzano 148 mln razy.

Na Twitterze najpopularniejszymi polskimi profilami niezmiennie są konta Wojciecha Szczęsnego (741,8 tys. followersów) i Joanny Krupy (577,8 tys.), a kolejne miejsca zajmują konta MTV Polska i TVN24. Z kolei najwięcej wpisów - 112,4 tys. - pojawiło się do tej pory na profilu Onet.pl Wiadomości.

W raporcie prezentujemy rankingi fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach (pod względem liczby i aktywności fanów), a także podobne analizy czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.

Ponadto w raporcie eksperci zastanawiają się, jak można wykorzystać serwisy społecznościowe do działań content marketingowych. Piszą o tym Aleksander Szulc (epijar.pl), Radosław Gorczyca z They.pl, Mateusz Miernikowski z Koceptiki, Miłosz Belter z Catvertiser.com, Łucja Fornalska z agencji Re:buzz oraz Wojtek Walczak i Radosław Kaczmarek z Melting Pot.

 

 

 

tw