ThinQ - nowa marka produktów LG opartych na sztucznej inteligencji

Firma LG Electronics wprowadza nową markę urządzeń opartych na AI - ThinQ.

LG ThinQ ma obejmować wszystkie wykorzystujące sztuczną inteligencję urządzenia AGD i elektroniki użytkowej oraz usługi, jakie zostaną wprowadzone przez LG w roku 2018.

ThinQ to produkty korzystające z technologii deep learning, co oznacza, że "uczą się" oraz komunikują między sobą. Jest to możliwe zarówno dzięki opracowanym przez partnerów LG rozwiązaniom AI, jak i autorskiej technologii LG DeepThinQ.

Firma LG zainicjowała swoje działania związane ze sztuczną inteligencją podczas targów CES 2017, informując o technologii DeepThinQ i planach związanych z wyposażeniem wszystkich urządzeń AGD klasy premium w łącze Wi-Fi. Kolejnym krokiem było otwarcie laboratorium badań nad sztuczną inteligencją w Seulu, w którym prowadzone są różnorodne prace badawczo-rozwojowe nad AI. Dzięki nim stworzono technologie umożliwiające rozpoznawanie oraz analizę głosu, ruchomego obrazu i sygnałów z czujników, a w rezultacie "uczenie się" zachowań użytkowników. Laboratorium AI przyczyniło się do opracowania inteligentnych lodówek, pralek i odkurzaczy, a także klimatyzatora, który zapamiętuje przeznaczenie oraz sposoby użytkowania pomieszczeń.

LG zaprezentuje urządzenia wyposażone w sztuczną inteligencję, które wejdą na rynek w roku 2018, na swoim stoisku w strefie ThinQ Zone podczas targów CES, które odbędą się w Las Vegas w dniach 9-12 stycznia 2018 r.

km