UPC Polska: ponad milion abonentów telewizji cyfrowej w 2016 roku

W 2016 roku zmniejszyła się baza klientów sieci kablowej UPC Polska, ale firma sprzedała więcej usług. Największą dynamikę wzrostu klientów wykazuje cały czas telefonia, a liczba abonentów telewizji cyfrowej przekroczyła milion.

Sieć kablowa UPC Polska na koniec ub.r. obsługiwała 1 439 200 klientów, co oznacza spadek o 2,4 tys. abonentów względem końca 2015 roku, czyli o 0,17 proc. - wynika z raportu rocznego opublikowanego przez Liberty Global, właściciela operatora.

Zasięg sieci osiągnął w 2016 roku poziom 3 157 600 gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185 000 gospodarstw w ciągu całego roku.

Na koniec grudnia ub.r. z telewizji cyfrowej korzystało 1 004 900 użytkowników. To o 4,25 proc. więcej niż rok wcześniej (wzrost o 42,7 tys. użytkowników). Operator nie podaje, ilu abonentów nadal korzysta z oferty analogowej.

Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec grudnia ub.r. wyniosła 1 105 100, co oznacza wzrost w ciągu roku o 4,77 proc.

W 2016 roku UPC rozwijało też ofertę dla klientów biznesowych, podnosząc szybkość internetu dla małych firm od UPC Biznes do 600/60 Mb/s i zwiększając zasięgu tej usługi do 30 miast, a także oferując średnim i dużym firmom ochronę przed atakami DDoS (Distributed Denial of Service).

Relatywnie najbardziej, bo o 6,64 proc., w 2016 roku poszła do góry liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC - korzysta z niej 634 500 użytkowników.

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 31 grudnia ub.r. korzystali z 2 954 100 mln usług (rok wcześniej z 2,85 mln).

łb